Barbatii isi asuma mai multe riscuri de calatorie si achizitioneaza mai multe asigurari travel decat femeile

Avatar autor XPRIMM
Autor
Cristian SUCA
Avatar
Cristian SUCA
Editor
Data articol
01.10.2020
Se spune ca barbatii vin de pe Marte, iar femeile, de pe Venus. Se pare, insa, ca se si indreapta in directii diferite, cel putin atunci cand vine vorba de vacantele petrecute aici, pe Pamant, arata CNBC, care citeaza un studiu realizat de catre asiguratorul american Berkshire Hathway Travel Protection.
PROMO
In general, femeile au tendinta de a opta pentru siguranta, cand vine vorba de planificarea calatoriilor in contextul pandemiei COVID-19, arata "State of Travel Insurance", cel de-al saselea raport anual realizat de asiguratorul Berkshire Hathway Travel Protection. De exemplu, daca aproximativ 60% dintre femei au declarat ca se vor spala mai des pe maini sau vor folosi mai muilt dezinfectant, doar 39% dintre barbati au declarat acelasi lucru.

Potrivit sursei citate, probabilitatea de a-si asuma mai multe riscuri cand calatoresc este de 48% pentru barbati si de 20% pentru femei. Acestea fiind spuse, asiguratorul american a mai constatat ca barbatii sunt mai predispusi sa spuna ca stirile despre un virus sau acte de violenta in destinatiile alese pentru vacanta le-ar afecta planurile de calatorie.

Sase ani de sondaje cu privire la calatorii au demonstrat ca femeile "tind sa fie calatori mai prudenti si mai sensibili decat barbatii", sustine Carol MUELLER - Vice President of Strategic Marketing, Berkshire Hathaway Travel Protection. Cu toate acestea, "acest lucru nu inseamna neaparat ca femeile cumpara mai multe asigurari de calatorie decat barbatii doar prin prisma faptului ca sunt mai prudente", explica reprezentantul asiguratorului din SUA.

Atunci cand vine vorba de asigurarea calatoriei, probabilitatea de a achizitiona asigurari travel este mai mare in randul barbatilor, potrivit Berkshire Hathway Travel Protection. Astfel, peste 46% dintre barbati si-au asigurat toate calatoriile pe care le-au facut in 2020, comparativ cu putin peste 25% dintre femei. Doar 34,6% dintre barbati nu si-au asigurat calatoriile, comparativ cu 49,5% dintre femei, mai arata asiguratorul.

In randul calatorilor de ambele sexe care au achizitionat asigurari de calatorie, doar 24% dintre barbati au declarat ca au achzitionat o astfel de polita de teama unei epidemii, comparativ cu 38% dintre femei. Motivul principal pentru care femeile au decis sa incheie o asigurare de calatorie a fost reprezentat de acoperirea intarzierilor de zbor sau a anularii acestora, in vreme ce barbatii au declarat ca asigurarile de calatorie economisesc timp si bani. De asemenea, barbatii au tendinta sa cheltuiasca mai mult in vacanta, doar 48% dintre barbati cheltuind mai putin de 5.000 de dolari in calatoriile efectuate anul acesta, prin comparatie cu 70% dintre femei.

Pe fondul pandemiei COVID-19, femeile care planuiesc calatorii pentru ele si/sau pentru familiile lor tind sa opteze pentru excursii, vacante de familie si calatorii de grup mai aproape de casa, subliniaza Carol MUELLER. "In general, acest lucru nu se traduce prin achizitionarea mai multor asigurari de calatorie", a mai punctat aceasta.

Pe de alta parte, mai arata sursa citata, barbatii sunt mai deschisi la calatoriile individuale, internationale, de business si de aventura, genul de calatorii pe care, de obicei, le asigura turistii. De asemenea, barbatii par a fi mai interesati de croaziere si excursii culinare mai mult decat femeile.

Privind catre 2021, peste 93% dintre respondentii din ambele categorii au declarat ca intentioneaza sa calatoreasca anul viitor. Printre destinatiile preferate de turistii americani, indiferent de sexul acestora, se numara SUA, Europa, Canada, Caraibe/America Centrala si America de Sud, mai arata Berkshire Hathway Travel Protection.

Video