Industria de re/asigurari poate deprinde lectii valoroase despre protectia datelor dintr-o sursa improbabila - arta antica a fabricarii sabiilor pentru samurai. Aceasta este afirmatia unui raport realizat de CyberCube - "Crafting the Samurai Sword" -, citat de catre Insurance Business Mag. Raportul compara cele 4 etape parcurse in realizarea unei sabii cu procesele pe care industria de re/asigurari trebuie sa le adopte pentru a construi, consolida si valorifica datele de care dispun.
"Astazi, datele reprezinta unul dintre cele mai valoroase active ale unui operator de risc. Dar, pentru a-si atinge potentialul maxim, aceste date trebuie gestionate si modelate, astfel incat sa poata fi folosite in luarea de decizii inteligente de business. Intrucat cea mai mare parte a pietei de asigurari cibernetice se afla in primele etape ale acestei calatorii, companiile au posibilitatea de a privi in viitor si de a construi strategic acea baza digitala solida", spune Judy CHOW - Director of Product Management, CyberCube, si, totodata, co-autor al studiului.
Crearea unui "pool" de date care sa ofere unei companii un avantaj competitiv e, subliniaza Judy CHOW, "parte stiinta, parte arta". "Deoarece volumul de date e foarte mare, companiile trebuie sa fie constiente si sa gandeasca in avans modul in care abordeaza fiecare pas, pentru a atinge valoarea de afaceri dorita. Procesul folosit in fabricarea sabiilor traditionale pentru samurai este analogia perfecta", precizeaza Judy CHOW - Director of Product Management, CyberCube.
Conform raportului CyberCube, crearea unui "pool" solid de date presupune parcurgerea a patru etape:
PROMO
"Astazi, datele reprezinta unul dintre cele mai valoroase active ale unui operator de risc. Dar, pentru a-si atinge potentialul maxim, aceste date trebuie gestionate si modelate, astfel incat sa poata fi folosite in luarea de decizii inteligente de business. Intrucat cea mai mare parte a pietei de asigurari cibernetice se afla in primele etape ale acestei calatorii, companiile au posibilitatea de a privi in viitor si de a construi strategic acea baza digitala solida", spune Judy CHOW - Director of Product Management, CyberCube, si, totodata, co-autor al studiului.
Crearea unui "pool" de date care sa ofere unei companii un avantaj competitiv e, subliniaza Judy CHOW, "parte stiinta, parte arta". "Deoarece volumul de date e foarte mare, companiile trebuie sa fie constiente si sa gandeasca in avans modul in care abordeaza fiecare pas, pentru a atinge valoarea de afaceri dorita. Procesul folosit in fabricarea sabiilor traditionale pentru samurai este analogia perfecta", precizeaza Judy CHOW - Director of Product Management, CyberCube.
Conform raportului CyberCube, crearea unui "pool" solid de date presupune parcurgerea a patru etape:
- Selectarea datelor dintr-o gama variata de surse;
- Curatarea datelor folosind o serie de tehnici;
- Combinarea datelor pentru a crea noi perspective;
- Construirea de aplicatii care utilizeaza datele pentru a facilita luarea deciziilor in afaceri.