Romania

CertAsig: Asigurarile Cargo, rol important in acoperirea riscurilor produse de dezastrele naturale


In repetate randuri, natura a demonstrat ca este capabila sa produca pagube enorme si sa schimbe cursul lucrurilor intr-o fractiune de secunda. Dezastrele naturale se intampla rar, dar atunci cand se declanseaza pot produce daune enorme. Efectele si impactul acestora asupra societatii si a mediului de afaceri sunt subiecte indelung discutate de catre marii asiguratori si reasiguratori, a atras atentia Rares COLTEANU, Sef Serviciu Asigurari Cargo, CertAsig.

Conform acestuia, deloc de neglijat, riscurile de pieredere sau deteriorare a bunurilor si marfurilor in timpul transportului ar trebui tratate cu prioritate de companiile expuse. Acestea ar trebui sa aiba in vedere cele mai mari riscuri naturale care ar putea sa le puna in pericol activitatea: cutremure, furtuni, inundatii, eruptii vulcanice, incendii de paduri sau avalanse. La nivel global, regiuni intregi sunt frecvent afectate de furia naturii.

Pentru astfel de situatii de urgenta, CertAsig raspunde nevoilor pietei oferind solutii pentru a elimina efectele daunatoare care, in alte cirumstante, ar putea afecta intreaga activitate a companiei.

Care este legatura dintre dezastrele naturale si asigurarile Cargo? "Chiar daca de multe ori ne gandim ca o catastrofa naturala cum ar fi, de exemplu, un seism de mare magnitudine poate avea efecte asupra unor cladiri sau produce riscuri statice, nu trebuie sa uitam ca marfurile, navele implicate in transportul marfurilor sau porturile pot avea de suferit. Spre deosebire de riscurile statice regasite in asigurarile de tip Property, riscurile Maritime - Cargo sunt uzual in miscare. Cu toate acestea, marfurile pot ramane si intr-un singur loc pentru o perioada mai lunga de timp (pana la 60 de zile conform Clauzelor Cargo (ICC) si uneori chiar mai mult)", a spus Rares COLTEANU.

El a adaugat ca, "in ciuda faptului ca acumularea potentiala a pierderilor poate fi estimata pe baza diferitelor modele, acest lucru nu se poate determinata exact in avans. Este imposibil sa se cunoasca cu exactitate cand un anumit numar de riscuri se va agrega intr-un anumit loc si care este valoarea reala a acestora. De asemenea, scenariile de acumulare a pierderilor, modelele de risc si curbele de vulnerabilitate care si-au demonstrat valoarea in asigurarile de tip Property nu pot furniza rezultate satisfacatoare atunci cand se determina pierderea maxima probabila in activitatea maritima. Totodata, cresterea comertului global a dus la modernizarea mijloacelor de transport si a terminalelor portuare, acestea devenind cu timpul din ce in ce mai mari pentru a putea acomoda un trafic mai mare si pentru a eficientiza costurile".

Pentru a evita pierderile ce pot aparea in urma acestor evenimente, CertAsig le recomanda clientilor sa incheie o asigurare a marfurilor pe timpul transportului - Cargo.

Mai multe detalii gasiti aici.


Share |


Editor: Andreea RADU | Publicat pe 14.02.2018

Cele mai recente stiri:
» GDPR: Insurance Europe a publicat o lista a principalelor obligatii ale asiguratorilor sub noua reglementare
» Studiu: Angajatii se simt motivati de beneficii, precum asigurarile private de sanatate
» Gheorghe GRAD, RENOMIA SRBA Broker: Cuvantul "digitalizare" a devenit foarte important pentru grup
» TRANSGAZ dispune de 5 milioane euro pentru a cumpara asigurari private de sanatate
» Blocarea contributiilor - ce fel de pensii vor avea romanii peste 10 ani?
» Erwin HAMMERBACHER: Asigurarea de viata este un instrument recomandat de economisire in vederea pensionarii
» VIDEO: Quartz Broker a organizat prima Conferinta de Vanzari
» ALLIANZ-TIRIAC asigura angajatii ROMATSA pentru 39 milioane lei
» VIDEO: Matti LEPPALA, PensionsEurope: Beneficiile sistemelor de pensii finantate privat sunt pe termen lung
» Subscrierile Gothaer Asigurari au crescut cu 21,7% in 2017 si cu 37% in primul trimestru din 2018







Create Account



Log In Your Account