Romania

CertAsig: Asigurarile Cargo, rol important in acoperirea riscurilor produse de dezastrele naturale


In repetate randuri, natura a demonstrat ca este capabila sa produca pagube enorme si sa schimbe cursul lucrurilor intr-o fractiune de secunda. Dezastrele naturale se intampla rar, dar atunci cand se declanseaza pot produce daune enorme. Efectele si impactul acestora asupra societatii si a mediului de afaceri sunt subiecte indelung discutate de catre marii asiguratori si reasiguratori, a atras atentia Rares COLTEANU, Sef Serviciu Asigurari Cargo, CertAsig.

Conform acestuia, deloc de neglijat, riscurile de pieredere sau deteriorare a bunurilor si marfurilor in timpul transportului ar trebui tratate cu prioritate de companiile expuse. Acestea ar trebui sa aiba in vedere cele mai mari riscuri naturale care ar putea sa le puna in pericol activitatea: cutremure, furtuni, inundatii, eruptii vulcanice, incendii de paduri sau avalanse. La nivel global, regiuni intregi sunt frecvent afectate de furia naturii.

Pentru astfel de situatii de urgenta, CertAsig raspunde nevoilor pietei oferind solutii pentru a elimina efectele daunatoare care, in alte cirumstante, ar putea afecta intreaga activitate a companiei.

Care este legatura dintre dezastrele naturale si asigurarile Cargo? "Chiar daca de multe ori ne gandim ca o catastrofa naturala cum ar fi, de exemplu, un seism de mare magnitudine poate avea efecte asupra unor cladiri sau produce riscuri statice, nu trebuie sa uitam ca marfurile, navele implicate in transportul marfurilor sau porturile pot avea de suferit. Spre deosebire de riscurile statice regasite in asigurarile de tip Property, riscurile Maritime - Cargo sunt uzual in miscare. Cu toate acestea, marfurile pot ramane si intr-un singur loc pentru o perioada mai lunga de timp (pana la 60 de zile conform Clauzelor Cargo (ICC) si uneori chiar mai mult)", a spus Rares COLTEANU.

El a adaugat ca, "in ciuda faptului ca acumularea potentiala a pierderilor poate fi estimata pe baza diferitelor modele, acest lucru nu se poate determinata exact in avans. Este imposibil sa se cunoasca cu exactitate cand un anumit numar de riscuri se va agrega intr-un anumit loc si care este valoarea reala a acestora. De asemenea, scenariile de acumulare a pierderilor, modelele de risc si curbele de vulnerabilitate care si-au demonstrat valoarea in asigurarile de tip Property nu pot furniza rezultate satisfacatoare atunci cand se determina pierderea maxima probabila in activitatea maritima. Totodata, cresterea comertului global a dus la modernizarea mijloacelor de transport si a terminalelor portuare, acestea devenind cu timpul din ce in ce mai mari pentru a putea acomoda un trafic mai mare si pentru a eficientiza costurile".

Pentru a evita pierderile ce pot aparea in urma acestor evenimente, CertAsig le recomanda clientilor sa incheie o asigurare a marfurilor pe timpul transportului - Cargo.

Mai multe detalii gasiti aici.


Share |


Editor: Andreea RADU | Publicat pe 14.02.2018

Cele mai recente stiri:
» INFOGRAFIC: Fii #treazlavolan in mini-vacanta de 15 august! 9 recomandari pentru a fi in siguranta la volan!
» EUROINS Romania: Profit brut de circa 26 milioane lei in S1 2018
» Trenul marfar deraiat duminica este asigurat la OMNIASIG VIG
» Patrice LUSCAN a fost ales Presedinte al Asociatiei Internationale de Asigurari de Credite si Garantii
» Campania "FII TREAZ LA VOLAN!": Citeste brosura, asculta spotul, completeaza testul de atentie in trafic!
» Despagubiri estimate la 15 mil. lei dupa fenomenele meteo din iunie-iulie, in baza politelor facultative de locuinte
» Politistii rutieri au retinut peste 1.000 de permise de conducere, in weekend
» Ce cursuri desfasoara ISF in perioada urmatoare?
» Pentru ce asiguratori "lucreaza" brokerii cel mai mult?
» Vineri, brosura FII TREAZ LA VOLAN! s-a distribuit impreuna cu ziarul LIBERTATEA







Create Account



Log In Your Account