Management pe timp de criza - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata asigurarilor din...

 Despre noi  Contact  Harta site      


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorEvenimenteXPRIMM.COMCampanii de InformareXPRIMM TVРусский
 Ghid Asig 
 Produse de asigurari 
 Dictionar 
 Legislatie 

Management pe timp de criza

"Nu exista esecuri, exista doar feed-back-uri"

Articolul de astazi se adreseaza in special oamenilor de vanzari din domeniul asigurarilor, dar nu doar acestora. In masura in care orice loc de munca este plin de provocari si ne testeaza limitele, oricare dintre noi putem invata ceva din randurile care urmeaza. Continuare

Schimbare organizationala

Companiile, ca orice organizatie, trec prin procese de schimbare, mai mult sau mai putin radicale. Schimbarile pot fi provocate de modificari ale mediului exterior sau de modificari interne, pot fi un efect al schimbarilor din alte sisteme sau pot fi provocate constient, cu intentia optimizarii activitatii. Continuare

Zona de confort

Notiunea de "zona de confort" se refera la o stare comportamentala in care o persoana actioneaza fara anxietate si cu riscuri minime, folosind o serie (limitata) de comportamente, care duc la un nivel stabilit de performanta. Continuare

Evaluarea 360º

In contextul actual, se pune un accent din ce in mai mare pe performanta angajatului si pe evaluarea acesteia. Motivele sunt multiple: identificarea celor mai performanti angajati, a punctelor tari si slabe ale fiecaruia, utilizarea la maximum a potentialului uman din cadrul companiilor, motivarea etc. Continuare

Mai usor cu motivarea...

Tehnici de motivare... tehnici de auto-motivare... suntem bombardati cu astfel de informatii, in literatura de specialitate, si nu numai. Cum sa ne motivam, cum sa ii motivam pe cei din subordine, cum sa ramanem motivati... Citim zeci si zeci de astfel de "retete" care, aplicate, ar trebui sa ne aduca succesul si implinirea pe plan profesional. Continuare

Cine mi-a furat cascavalul?

"Cine mi-a furat cascavalul?" este o poveste minunata despre schimbare. Este o fabula aparent simpla, dar care a fost folosita cu succes in companii de renume mondial, precum XEROX, WHIRLPOOL sau EASTMAN KODAK pentru a-si invata angajatii sa gestioneze eficient schimbarile. Continuare

Optimism si pesimism la locul de munca

Auzim deseori ca atitudinea face totul; ca, daca suntem optimisti, vom trece mai repede peste momentele dificile si vom ramane motivati in pofida provocarilor. Ca o viziune negativa asupra vietii se poate transforma intr-o profetie autoimplinita, atragand exact evenimentele neplacute de care ne temem. Continuare

La inceput de an...

Din punct de vedere calendaristic, anul 2011 a inceput de ceva vreme, insa multi dintre noi s-au intors abia de curand din concediu, asa incat ne putem considera, inca, la inceputul anului de munca. Dupa ce, in perioada sarbatorilor de iarna, am putut citi nenumarate sfaturi despre cum sa ne ferim de depresia care ne ameninta pe multi dintre noi de Craciun si de Revelion, acum suntem atentionati despre incidenta crescuta a depresiei in primele zile in care ne intoarcem la locul de munca. Continuare

Starea de flow

De cele mai multe ori, asociem notiunea de "munca" cu cea de efort, in special intelectual, insa astazi vom incerca o noua abordare, total diferita...
Aceasta presupune aplicarea, in domeniul profesional, a conceptului de "flow" din psihologia pozitiva, introdus de Mihaly CSIKSZENTMIHALYI, care a cercetat in profunzime fenomenele de "fericire" si "creativitate".
Continuare

Cum criticam

Desi, in general, critica este perceputa ca un fenomen negativ, ea poate avea o serie de efecte pozitive - nu degeaba auzim vorbindu-se de "critica constructiva". Exista insa o serie de aspecte de care trebuie sa tinem seama, daca ne dorim ca cei pe care ii criticam sa perceapa intr-adevar mesajul nostru si sa nu il considere un atac la adresa lor. Continuare

Reactia la critica

Cunoastem cu totii fenomenul: cineva ne face un repros legat de modul in care ne indeplinim activitatea profesionala - poate fi vorba despre un coleg, despre un sef, despre un client nemultumit de polita pe care i-am vandut-o, ba chiar, uneori, pana si cineva din subordine ne poate aduce critici (pe care le putem afla chiar de la persoana respectiva sau, cum este de cele mai multe ori cazul, indirect, de la alte persoane). Nu avem cum sa il evitam, insa ceea ce putem face este sa "lucram" la modul in care reactionam atunci cand suntem criticati. Continuare

Administrarea energiei, calea spre performanta

Lucrul in asigurari poate fi solicitant: un ritm alert, mediul economic in continua schimbare, criza financiara care ne afecteaza pe toti, preocuparea constanta pentru gasirea celor mai bune strategii de vanzare si promovare a produselor, conceperea de noi pachete promotionale care sa corespunda cel mai bine nevoilor clientilor... Toate acestea inseamna multa munca, mult timp dedicat profesiei, energie investita. Continuare

Evolutia profesionala

Aceasta este o rubrica adresata in primul rand cititorilor care lucreaza in sectorul asigurarilor si pensiilor private, prin urmare majoritatea temelor de interes dezbatute sunt circumscrise acestui domeniu.
Fara a pierde din vedere acest lucru, ne propunem astazi sa dezbatem un subiect cu o arie de aplicabilitate mai larga: evolutia profesionala.
Continuare

Decizii... solutii...

"Pe care dintre cei doi candidati pentru postul de agent de vanzari sa il aleg?"; "Sa reduc pretul asigurarilor RCA pentru a obtine cota de piata sau nu?"...
Sunt intrebari cu care managerii companiilor de asigurari se confrunta si care, fiecare dintre ele, implica luarea unei decizii.
Continuare

Automotivarea sau... Despre motivare, putin altfel...

Ca si manageri, va puneti cu siguranta problema motivarii celor din subordine. Ca si angajati, apreciati cand conducerea foloseste diverse strategii pentru a va motiva (fie ele materiale - bonusuri, prime, fie alte modalitati alternative - laude, premii, promovari) sau va plangeti ca nu sunteti suficient de motivati in cadrul companiei in care lucrati. Este adevarat ca motivarea este importanta, dovada incontestabila facand-o numeroasele programe si tehnici folosite de manageri, cu efecte pozitive cuantificabile asupra randamentului si productivitatii, dar si scaderea drastica a eficientei angajatilor in lipsa acestora. Continuare

Optimizarea comunicarii organizationale

In mediul organizational, ca si in alte circumstante, de altfel, scopul nostru este de a avea o comunicare eficienta, adica oamenii potriviti sa primeasca la timp informatia potrivita. Continuare

Comunicarea organizationala

Auzim vorbindu-se peste tot despre comunicare si despre importanta ei pentru buna desfasurare a relatiilor interpersonale, in orice context: in familie, in cercul de prieteni, la locul de munca.
Comunicarea in mediul organizational urmareste, in mare, caracteristicile esentiale ale oricarui proces de comunicare, avand insa si unele particularitati specifice mediului in care se desfasoara.
Prin urmare, ea poate fi definita ca un schimb de informatii intre un emitator si un receptor, in cadrul organizational (sau, mai simplu, un schimb de informatii intre doua sau mai multe persoane, la locul de munca).
Continuare

Managementul stresului ocupational (II)

Lucrul intr-o companie de asigurare, intr-o perioada in care cuvintele la ordinea zilei sunt "criza economica", "scaderea cifrei de afaceri", "disponibilizare", intr-un sector care si in perioadele de evolutie economica presupune o activitate stresanta, poate afecta starea psihica a celor care activeaza in acest domeniu. Stresul de la locul de munca poate lua proportii si poate deveni o piedica in calea unei activitati eficiente, a productivitatii, a motivarii angajatilor, cu implicatii negative asupra intregii organizatii. Continuare

Managementul stresului ocupational (I)

In articolele trecute am analizat fenomenul stresului la locul de munca si am identificat principalele categorii de factori care concura la aparitia lui: factori intrinseci slujbei, legati de rolul in organizatie, referitori la dezvoltarea carierei, calitatea relatiilor la locul de munca, structura organizationala si climatul organizational, la acestia adaugandu-se sursele extraorganizationale de stres. Continuare

Sindromul de epuizare (burnout)

Daca saptamana trecuta am analizat conceptul de "stres organizational", vom trata acum un alt subiect in stransa legatura cu acesta: sindromul de epuizare (burnout). Acesta este definit ca implicand epuizare emotionala, depersonalizare si scadere a satisfactiei profesionale, ce apare mai ales la angajatii a caror activitate presupune o intensa relationare cu clientii - prin urmare, personalul din asigurari (agenti de vanzari, brokeri etc.) este predispus la burnout. Continuare




Copyright 2017 (c) xprimm.md
powered by Media XPRIMM