INTERVIU cu Veronica MALCOCI: Educatia financiara reprezinta o prioritate strategica si o componenta importanta de dezvoltare a pietei financiar-nebancare

Avatar autor XPRIMM
Autor
Bianca CIOCOTISAN
Avatar
Bianca CIOCOTISAN
Redactor
Data articol
21.07.2021

Educatia financiara reprezinta o prioritate strategica, dar si o componenta importanta in dezvoltarea pietei financiar-nebancare, printre care si cea a asigurarilor. Companiile private au un rol esential in educarea moldovenilor, de aceea GRAWE Carat se implica in diverse campanii, seminarii sau proiecte, a explicat Veronica MALCOCI, Director General, GRAWE Carat intr-un interviu pentru xprimm.md.

Xprimm.md: GRAWE Carat ocupa locul 1 in topul companiilor de asigurare din Republica Moldova. Cum reusiti sa va mentineti pe acest loc si care este secretul succesului vostru?

Veronica MALCOCI: GRAWE Carat ocupa locul 1 in topul companiilor de asigurari din Moldova incepand cu anul 2018, dar rezultatul reflecta intregul nostru efort, de la infiintare - acum 17 ani - si pana in prezent. Este un nivel pe care l-am consolidat in toata aceasta perioada, prin efort colectiv sustinut, experienta, profesionalism si continua adaptare la nevoile clientilor si specificul pietei. Avem o orientare corecta pe piata, fiind mereu alaturi de clientii nostri si stim sa gasim cele mai bune solutii pentru ei.

Un aspect pe care vrem sa-l subliniem este si capitalizarea solida a companiei, ceea ce garanteaza capacitatea de sustinere a activitatii si in situatii de criza din piata. Astfel, desi pentru toti asiguratorii anul 2020 a fost unul dificil, GRAWE Carat a demonstrat inca o data ca este un business solid si stabil financiar. Compania detine in prezent peste 1 miliard lei in active, ceea ce constituie peste 35% din totalul activelor pe piata asigurarilor din Republica Moldova, acestea fiind cele mai mari rezerve tehnice de pe piata locala de asigurari.

Astfel, ne bucuram ca am incheiat anul 2020 cu succes, reusind sa furnizam siguranta in vremuri nesigure, sa crestem portofoliul de clienti si sa ne respectam obligatiile asumate de achitare a daunelor de asigurare.

xprimm.md: Inca se resimt efectele pandemiei Covid-19. Care este situatia la nivelul companiei si ce strategii ati folosit pentru a depasi perioadele dificile generate de pandemie?

V.M.: In primul rand, pe langa masurile de ordin sanitar, ne-am adaptat rapid pentru a ramane eficienti in noua conjunctura. Tododata ne-am schimbat planurile si am adaptat fluxul de lucru astfel incat sa ramanem pe deplin operationali. Principalele noastre obiective au fost si sunt siguranta si comunicarea cu clientii, iar pentru aceasta, angajatii nostri au fost pregatiti sa ghideze si sa ofere cele mai bune oferte de asigurare prin diverse mijloace de comunicare de la distanta.

GRAWE Carat detine un portofoliu de produse de asigurare diversificat si complex, ce cuprinde atat asigurari obligatorii (RCA, Carte Verde), cat si facultative (de viata, accidente, sanatate, bunuri si proprietati etc.). O astfel de structura compozita permite multa flexibilitate si, daca au fost produse mai puternic afectate - pandemia a impiedicat in special vanzarea asigurarilor Carte Verde si de calatorie peste hotare, socurile totale sunt reduse, deficitul fiind substituit cu excedentul din alte linii de business. Situatia dificila prin care am trecut cu totii a favorizat constientizarea nevoii de protectie, iar principalele asigurari care au beneficiat de un interes mai puternic din partea clientilor au fost cele facultative - de viata, sanatate si proprietati.

xprimm.md: Aveti in portofoliul dvs. si asigurarea de calatorii in strainatate cu acoperire Covid-19. Cat de interesati sunt clientii de acest tip de asigurare? 

V.M.: Grija fata de clienti este prioritatea noastra. Astfel, am considerat necesar sa adaptam produsul de asigurare de sanatate pentru calatorie in strainatate nevoilor specifice in aceasta perioada de pandemie si am completat gama riscurilor acoperite cu cele determinate de imbolnavirea cu Covid-19, fara nici un cost suplimentar pentru client.

Este un produs de top pe piata de asigurari de la noi din tara si ne bucuram ca astfel clientii nostri pot calatori acum in siguranta catre orice destinatie. 

xprimm.md: O data cu pandemia a aparut si o necesitate rapida de digitalizare. Cum ati facut fata acestei provocari ? 

V.M.: Adaptarea proceselor si a fluxurilor de lucru la contextul digital a fost una dintre cele mai mari provocari din perioada pandemiei si, desigur, va ramane ca prioritate a companiei noastre pentru ca reprezinta viitorul. Contextul prin care am trecut nu a facut decat sa accelereze o tendinta naturala existenta. Vom continua eforturile constante pentru imbunatatirea procesului de vanzare online, coroborat cu sprijinirea clientilor astfel incat sa se familiarizeze si sa devina confortabili cu acesta. Am pus la dispozitia clientilor GRAWE Carat mai multe solutii, printre care si posibilitatea de a comanda produsele noastre de asigurare pe site-ul companiei www.grawe.md.

In prezent clientii sunt inca destul de reticenti la ideea cumpararii unei asigurari online, dar este normal, deoarece in domeniul nostru relatia directa dintre client si consultant este esentiala. Credem ca varianta optima se va dovedi cea care imbina unitar relatia directa cu clientul cu componenta eficienta si simpla a comunicarii online.

xprimm.md: Cat de importanta este educatia financiara pentru piata din Republica Moldova ?

V.M.: Educatia financiara reprezinta o prioritate strategica, dar si o componenta importanta de dezvoltare a pietei financiar-nebancare. Din pacate, nivelul de educatie financiara in randul moldovenilor este inca destul de scazut si consideram ca este foarte important sa incurajam campaniile private in aceasta directie, sprijinind totodata proiectele privind instruirea financiara a populatiei, printre care si cele referitoare la necesitatea si beneficiile protectiei financiare prin intermediul asigurarilor. In acest sens, compania noastra participa activ la diverse proiecte, seminare, conferinte cu studentii mai multor Universitati din Republica Moldova, punand la dispozitie metode practice pentru toti cei care doresc sa-si dezvolte cunostintele, atitudinea si comportamentul financiar in domeniul asigurarilor. 

Xprimm.md: Cum arata rezultatele primului trimestru al anului 2021 pentru compania dvs.? Ce target v-ati propus pana la finalul anului si care sunt planurile viitoare ale companiei?

V.M.: Suntem increzatori ca anul 2021 va fi mai bun decat 2020. Primele brute subscrise pentru primul trimestru au fost usor mai mari decat in aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la aproximativ 70 milioane lei, iar pentru intreg anul 2021 estimam o crestere de aproximativ 14%. 

Vorbind de planuri, ele sunt aceleasi de 17 ani: sa fim alaturi de clientii nostri, sa le furnizam incredere si sa-i indrumam spre o imbunatatire a calitatii vietii. In acest scop, ne analizam constant portofoliul si cream oferte speciale pentru clientii nostri, de fiecare data propunand actualizari ale contractelor care sa fie atat eficiente, cat si adaptate prezentului in continua schimbare.

Vom pune accent in continuare pe promovarea asigurarilor facultative si pe beneficiile acestora, si vom investi perseverent in dezvoltarea profesionala a angajatilor nostri. 

 

Video