Romania

Impactul suspendarii politelor RCA pentru industria de asigurari


In ultimele zile au existat mai multe discutii privind o posibila suspendare a politelor RCA pentru transportatorii care nu folosesc anumite autovehicule in aceasta perioada. Insa, specialistii din domeniu spun ca efectele asupra industriei locale de asigurari vor fi considerabile.

Astfel, specialistii contactati de 1asig.ro considera ca implementarea acestui sistem de suspendare necesita fonduri inca greu de estimat din punct de vedere IT, care sa faca toate sistemele interne ale asiguratorilor si BAAR sa poata permite identificarea rapida a acestor polite

De asemenea, se pune si problema verificarii de catre Politie a unei polite RCA suspendate.

Specialistii atrag atentia asupra faptului ca "costurile de reparatie au un trend ascendent pe fondul unei rate a daunalitatii supraunitare - o astfel de masura poate condamna multi asiguratori aproape la disparitie. Este necesara si in zona de reparatii luarea unei masuri care sa pondereze efectele in daunalitate, altfel riscam ca majoritatea asiguratilor corecti sa plateasca un cost care nu este justificat".

In acelasi timp, acestia spun ca poate aparea un impact major pentru angajatii care isi pot pierde locul de munca, iar in industria de asigurari activeaza cateva zeci de mii de oameni, multi dintre ei intretinatori de familii.

"Pe baza datelor furnizate in media de UNTRR se pare ca un cost total cu asigurarea RCA in costurile operationale ale unui transportator este sub 2%. Daca pentru acest 2% cineva da peste cap o industrie intreaga va crea un risc sistemic greu de repus pe picioare dupa traversarea acestei perioade". De asemenea, pretul unei rovignete pentru un an de zile este aproape similar cu costul unui RCA pentru acelasi camion, iar aceasta nu a fost suspendata.

In cazul suspendarii RCA, placutele de inmatriculare ar putea fi predate politiei sau, daca nu este posibil fizic, printr-o procedura agreata cu MAI, sa poata fi transmise pe perioada starii de urgenta companiei de asigurari impreuna cu cererea de suspendare si imobilizarea autovehiculului intr-un spatiu propriu, domeniu privat pentru a reduce potentialele daune produse indirect altor terti.

Cum se poate rezolva natural problema?

"Daca intr-adevar numarul si severitatea daunelor va scadea simtitor in aceasta perioada, totul se poate reflecta in tariful de reinnoire la expirarea politei. Scaderea daunalitatii va avea impact in scaderea primei de asigurare, lucru care ar putea echivala cu costurile aferente asigurarii pe 1-2 luni, fapt care ar compensa in totalitate perioada despre care vorbim acum", explica specialistii pentru 1asig.ro.

Suspendarea in conditii de urgenta atrage, de asemenea, o serie de efecte adverse greu de cuantificat la acest moment si aproape imposibil de reparat in urmatorul an. De altfel, fiecare asigurat in parte poate discuta si gasi solutii cu propriul asigurator pentru a traversa impreuna mai usor perioada prezenta.

PRBAR: Se pot genera dificultati de cash-flow uriase pentru asiguratorii RCA

PRBAR - Patronatul Roman al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare considera ca se impune sa atraga atentia tuturor transportatorilor, dar si societatii civile si tuturor entitatilor interesate, asupra a unor aspecte importante:

"Dupa 4 ani in care in piata asigurarilor au avut loc dezechilibre majore si am asistat la tarife RCA de 25,000 RON/ cap tractor, suntem in acest moment intr-o situatie de echilibru din punct de vedere al tarifelor RCA. Orice solicitari de amanare a platii ratelor de asigurare sau de suspendare a unor contracte, nu conduc automat la suspendarea platii daunelor produse in aceasta perioada, acest demers putand genera dificultati de cash-flow uriase pentru asiguratorii RCA, chiar cresterea abrupta de tarife ulterior crizei", precizeaza reprezentantii asociatiei.

"In conditiile aprobarii de catre Guvern a suspendarii platii ratelor de leasing pentru camioane pana la sfarsitul anului 2020, dar si a semnalelor de revenire economica venite din tarile din Vestul Europei (Austria, Germania, Danemarca), cu siguranta ca reluarea activitatii de transport marfa se va face curand", au spus oficialii PRBAR, care isi doresc ca aceasta criza sa se incheie cat mai curand, iar toate business-urile sa poata functiona in parametri optimi.


Share |


Editor: Andreea RADU | Publicat pe 08.04.2020

Cele mai recente stiri:
» #treazlavolan: 6 sfaturi pentru calatoria cu masina personala pe timpul starii de alerta
» VIDEO: Cine plateste nota cand... tu gresesti? O discutie despre un cocktail de asigurari obligatorii
» Viata proceselor in si dupa pandemie
» Cele mai importante temeri la nivel global: Recesiunea, somajul, inca o pandemie si masurile protectioniste
» Adrian MARIN: Daunele auto pun o presiune constanta pe profitabilitate
» Exercitiu privind modul de interventie in cazul unui atac informatic
» Societatea de Transport Bucuresti are un buget de 12,4 mil. lei pentru asigurari RCA si CASCO
» Dezbatere online XPRIMM: Daunele auto - impuls spre digitalizare
» UNSAR prezinta realitatea indicatorilor asigurarii RCA
» Agentii si brokerii de asigurari pot lua bani prin IMM Invest






Create Account



Log In Your Account