Stiri externe

Insurance Europe: Accesul egal la datele "in-vehicle" trebuie reglementat cat mai urgent


Subiectul specificatiilor C-ITS (Cooperative Intelligent Transport Systems) are nevoie cat mai urgent de un cadru legal clar, la nivelul UE, cel mai important aspect fiind acela al reglementarii accesului la datele furnizate de tehnologia informatica incorporata in autovehicole (engl. in-vehicle data), este opinia exprimata de Insurance Europe ca raspuns la consultarea lansata de Comisia Europeana pe acest subiect.

De remarcat ca echipamentele IoT (Insurance of Things) joaca un rol tot mai important atat in industria automobilelor, cat si in cea a asigurarilor, aria de intalnire dintre aceste doua segmente fiind reprezentat in principal de domeniul vehiculelor conectate si, implicit, de modelele de afaceri bazate pe datele furnizate de aceste tehnologii. Din perspectiva europeana, dar nu numai, chestiunea capata amploare si prin modul in care aceste date au capacitatea de a dezvalui informatii privind viata privata a posesorilor de masini, subscriindu-se astfel tematicii anordate de reglementarile privind datele cu caracter personal, GDPR si ePrivacy.

In sustinerea punctului sau de vedere, Insurance Europe - organism ce reuneste asociatiilor asiguratorilor europeni -, afirma ca implementarea C-ITS in Europa - in particular, a tehnologiilor care asigura traficul de date si automatizarea necesare functionarii autovehicolelor "fara sofer" -, va fi lenta si fragmentata daca la nivelul Uniunii Europene nu se intreprind masuri decisive care sa asigure, din punct de vedere legislativ, tuturor entitatilor interesate, un acces egal la datele despre autovehicol furnizate de sistemele "in-vehicle".

In opinia Insurance Europe, aceasta se traduce prin furnizarea accesului liber la date, fara nicio interferenta din partea producatorului masinii, cu unica conditie a obtinerii consimtamantului posesorului/soferului masinii. Ca atare, asiguratorii europeni sustin initiativa lansarea unei propuneri legislative in acest sens, asa cum este ea descrisa in raportul preliminar privind strategia europeana pentru C-ITS pregatit de Comitetul pentru Transport al Parlamentului European, raport ce va fi adoptat cel mai probabil in luna februarie a.c.

In acest sens, Insurance Europe a solicitat Comisiei Europene sa se bazeze pe activitatea desfasurata in cadrul platformei C-STI si pe discutiile cuprinzatoare care au avut loc in cadrul Grupului de lucru 6 privind accesul la datele si resursele "in-vehicle". Federatia asiguratorilor a solicitat, de asemenea, Comisiei Europene sa acorde importanta cuvenita studiului elaborat de Transport Research Laboratory (TRL) cu privire la datele si resursele "in-vehicle", material publicat in august 2017 si care ofera o valoroasa trecere in revista a diverselor tehnologii disponibile pentru a asigura accesul la date.


Share |


Editor: Daniela GHETU | Publicat pe 10.01.2018

Cele mai recente stiri:
» ZURICH lanseaza primul serviciu pentru clientii cu deficiente de auz
» De ce aleg soferii britanici asigurarile auto bazate pe sisteme telematice
» AON: 97% dintre angajatori sunt constienti ca asteptarile angajatilor de la locul de munca sunt in continua schimbare
» Banca Mondiala: Teama ca robotii vor elimina locurile de munca a fost, pana in prezent, nejustificata
» Brexit: Gigantul francez AXA isi muta echipele din Marea Britanie si Franta, in Irlanda
» MONDELEZ a actionat in instanta ZURICH, solicitand despagubiri de 100 milioane dolari de pe urma atacului cibernetic NotPetya, din 2017
» Un val de furtuni de iarna a afectat mai multe tari din Europa
» New York lanseaza un program universal de asigurare medicala in valoare de 100 milioane de dolari anual
» Munich Re: Daunele asigurate provocate de dezastre naturale au depasit 80 miliarde dolari in 2018
» ALLIANZ: Incendiile si exploziile, cele mai importante riscuri de business






Create Account



Log In Your Account