Stiri externe

Jumatate dintre adultii britanici vor ca bancile sa le foloseasca informatiile pentru a depista eventualele probleme financiare cu care se confrunta


Jumatate dintre adultii din Marea Britanie considera ca bancile si/sau alte institutii financiare ar trebui sa le foloseasca datele financiare pentru a identifica eventualele probleme financiare si, implicit, pentru a le oferi consumatorilor o mana de ajutor, subliniaza un studiu realizat de catre The Money & Mental Health Policy Institute si citat de presa britanica.

Potrivit The Money & Mental Health Policy Institute, 68% dintre adultii din Marea Britanie considera ca ar fi util ca bancile si/sau institutiile financiare sa depisteze problemele financiare ale clientilor pe masura ce acestea apar, in vreme ce un procent similar (66%) si-ar dori ca bancile si/sau institutiile financiare sa le ofere sprijin cand situatia scapa de sub control.

De asemenea, cel putin 6 din 10 britanici considera ca ar fi util daca bancile le-ar folosi datele financiare pentru a-i ajuta sa isi administreze bugetul zilnic. Pe de alta parte, desi 52% spun ca sunt ingrijorati cu privire la modul in care intimitatea le-ar fi afectata, 51% considera ca beneficiile monitorizarii informatiilor personale de catre institutiile financiare sunt mai mari decat riscurile. Doar 1 din 10 sustine contrariul.

Studiul, sprijinit de Barclays, analizeaza modul in care bancile ar putea monitoriza datele financiare ale consumatorilor in cautarea semnelor care arata ca oamenii sunt amenintati de datorii - scaderi bruste ale veniturilor, cresteri semnificative ale cheltuielilor etc. Raportul stabileste si modalitati prin care bancile ar putea interveni in astfel de situatii, avertizarea prin mesaj text fiind un exemplu in acest sens.

De asemenea, The Money & Mental Health Policy Institute subliniaza ca un astfel de sprijin ar putea fi util in special persoanelor cu probleme de sanatate mentala, care - din cauza unor simptome comune, cum ar fi probleme de memorie sau concentrare redusa -, intampina dificultati in administrarea bugetului si care, de asemenea, intampina greutati in solicitarea unui ajutor in acest sens.

Raportul face si recomandari cu privire la modul in care bancile si/sau institutiile financiare ar putea utiliza datele financiare personale ale consumatorilor pentru a-i sprijini pe acestia intr-un mod sigur si etic - cum ar fi sa le ofere consumatorilor posibilitatea de a alege modul in care - si, desigur, daca -, datele lor sunt folosite pentru identificarea situatiei cand acestia risca sa fie amenintati de datorii.

"In fiecare an, aproximativ 100.000 de britanici care intampina probleme financiare grave incearca sa se sinucida, cei mai multi suferind in tacere sau straduindu-se sa ceara ajutor. O simpla verificare bancara - sub forma unui mesaj text -, adresata celor care se confrunta cu o scadere brusca a veniturilor sau celor care au nevoie de sprijin financiar suplimentar ar putea face diferenta intre viata si moarte", spune Helen UNDY - Chief Executive, Money & Mental Health Policy Institute.


Share |


Editor: Cristian SUCA | Publicat pe 06.11.2019

Cele mai recente stiri:
» Germania: Proprietarii de locuinte si chiriasii pot verifica online riscul individual de furtuna
» AXA: COVID-19 subliniaza rolul critic pe care il joaca industria de re/asigurari
» ALLIANZ: Pandemia COVID-19, de trei ori mai dura pentru asiguratori decat ultima criza financiara
» Dezastrele naturale din ultima perioada au facut ravagii in intreaga lume, provocand pierderi materiale si umane semnificative
» Inundatiile care au afectat China de la inceputul lunii iunie au provocat pierderi economice de aproximativ 4 miliarde de dolari
» Securitatea cibernetica trebuie sa fie o preocupare pentru intreaga organizatie, nu doar pentru echipa de securitate
» Pe fondul pandemiei, investitorii opteaza pentru asigurari "usage-based"
» Aon: SUA se confrunta cu pierderi asigurate de peste 4 mld. dolari dupa fenomenele meteo extreme din luna mai
» Guy Carpenter: 2020 ar putea aduce pierderi de peste 160 mld. dolari pentru industria de re/asigurari
» Industria de asigurari de calatorie, setata pentru o recuperare lenta


Create Account



Log In Your Account