Stiri externe

Marea Britanie: Ce tertipuri folosesc soferii pentru a cumpara asigurari auto mai ieftine sau pentru a obtine despagubiri de la asiguratori


In Marea Britanie, si nu numai, nu putini sunt soferii care incearca, intr-un fel sau altul, sa beneficieze de o asigurare mai ieftina sau sa obtina o despagubire. Un studiu realizat de LexisNexis Risk Solutions arata ca soferii britanici se intrec in minciuni si, de asemenea, demonstreaza ca acestia sunt atat dezamagiti de nivelul primelor de asigurare, cat si inconstienti cu privire la riscul presupus de furnizarea de date false.

In unele cazuri, arata sursa citata, furnizarea intentionata de informatii false poate duce la anularea unei polite de asigurare sau, dupa caz, la neplata unei despagubiri, ceea ce, pe viitor, poate afecta capacitatea unui sofer de a mai incheia o polita de asigurare, indiferent de furnizor.

Care sunt, potrivit Actuarial Post, care citeaza LexisNexis Risk Solutions, minciunile folosite de cei mai multi dintre soferi?
  • Folosesc acelasi bonus sau aceeasi reducere la prima de asigurare pentru mai multe vehicule - 40%
  • Raporteaza ca au fost implicati intr-un accident cu un sofer care a fugit de la fata locului, cand, de fapt, ei insisi au avariat masina - 18%
  • Schimba, in formularul de asigurare, informatii privind ocupatia sau varsta, pentru a reduce prima de asigurare - 17%. In categoria de varsta 18-34 de ani, 35% dintre soferi folosesc aceasta tactica
  • Permit ca masina sa fie condusa de un sofer care nu este trecut, in contractul de asigurare, ca sofer desemnat - 17%
  • Folosesc o adresa diferita (adresa unei rude sau cea a unui prieten), pentru a reduce prima de asigurare - 16%
  • Omit intentionat informatiile cu privire la eventualele daune anterioare - 14%
  • Exagereaza severitatea unei rani suferite in urma unui accident rutier, pentru a obtine o despagubire mai mare - 12%
  • Mint cu privire la durata bonusului oferit ca urmare a neimplicarii in evenimente auto - 12%
  • Exagereaza pagubele suferite de masina, pentru a obtine o despagubire mai mare - 12%
  • Raporteaza un alt sofer care ar fi provocat accidentul, in momentul solicitarii despagubirii - 11%
  • Raporteaza din nou o anumita dauna, desi au incasat deja despagubirea pentru dauna respectiva - 11%
  • Isi avariaza sau abandoneaza intentionat masina, pentru a raporta o dauna totala si pentru a solicita inlocuirea masinii - 10%
"Sinceritatea e intotdeauna cea mai buna asigurare. Soferii risca sa li se anuleze politele de asigurare sau sa li se refuze cererile de despagubire, daca nu sunt sinceri cu asiguratorii lor. Acest lucru poate face ca, in eventualitatea unui accident, soferii sa plateasca reparatiile din propriul buzunar. Mai mult, soferii risca sa nu mai poata obtina, pe viitor, o asigurare auto, indiferent de furnizorul acesteia. Soferii tineri platesc prime mai mari, pentru ca, fapt dovedit, reprezinta categoria cu riscul cel mai mare. Prin urmare, e usor de inteles de ce aceasta categorie de varsta distorsioneaza adevarul mai des decat o fac soferii in varsta. Studiul nostru sugereaza ca este nevoie urgenta de o mai buna constientizare si educare asupra riscurilor pe care le prezinta furnizarea de informatii false catre asiguratori. De cele mai multe ori, soferii care dau informatii false fac acest lucru fara sa realizeze eventualele consecinte. Ca industrie, trebuie sa facem mai mult pentru a-i ajuta pe consumatori sa inteleaga valoarea unei acoperiri si importanta furnizarii de date reale catre asiguratori", subliniaza Martyn MATHEWS - Senior Director of Motor Insurance, UK & Ireland, LexisNexis Risk Solutions.


Share |


Editor: Cristian SUCA | Publicat pe 13.06.2019

Cele mai recente stiri:
» EIOPA a identificat mai multe probleme in industria asigurarilor travel si a emis un avertisment pentru companii
» Studiu: Companiile mari se confrunta cu riscuri cibernetice la fel de mari
» Aon: Inundatiile din Spania, pierderi de cel putin 287 milioane de euro pentru industria de re/asigurari
» Japonia: Un taifun cu pagube de peste 15 miliarde de dolari ar putea avea loc cel putin o data la 20 de ani
» Munich Re, parteneriat cu AAIS pentru reducerea deficitului de protectie prin asigurare impotriva inundatiilor in SUA
» 2 din 3 atacuri cyber vizeaza companiile mici si mijlocii. 60% dintre companiile afectate isi pierd afacerea in mai putin de 6 luni
» AIR France si ALLIANZ Travel si-au unit fortele pentru a le oferi turistilor servicii de video-consultanta
» La ce pierderi se pot astepta, dupa catastrofele naturale Dorian si Faxai, cei mai importanti patru reasiguratori din lume
» Raport FCA: Asigurarile generale din Marea Britanie "nu functioneaza bine" pentru consumatori
» Majoritatea companiilor cosidera ca procesele de automatizare (RPA) sunt eficiente, dar foarte greu de gestionat






Create Account



Log In Your Account