Stiri externe

Marea Britanie: Un nou set de reguli pentru a garanta siguranta in trafic oferita de masinile autonome


Thatcham Research si Asociatia Asiguratorilor din Marea Britanie (the Association of British Insurers - ABI) au publicat 12 reguli cheie pentru a minimiza numarul accidentelor rutiere in care pot fi implicate masinile autonome. Noile reguli - destinate Guvernului, producatorilor auto si autoritatilor internationale de reglementare -, isi propun sa asigure utilizarea responsabila a sistemelor de conducere autonome, pentru a garanta siguranta participantilor la trafic si pentru a minimiza riscurile potentiale.

Britanicii sunt siguri ca, pana in 2021, soferii si masinile autonome vor imparti anumite portiuni de drum, iar, pana in 2025, vor putea achizitiona masini complet autonome. In acest context, elementele cheie care, potrivit Thatcham Research si ABI, trebuie luate in considerare sunt:
  • Oferirea unui nivel bun de asistenta pentru utilizatori;
  • Monitorizarea utilizatorilor;
  • Proiectarea sistemelor de conducere in asa fel incat acestea sa poata functiona in anumite zone de drum, cum ar fi autostrazile;
  • Furnizarea de informatii clare despre pornirea, utilizarea si incheierea "ciclului" de conducere autonoma;
  • Masinile trebuie echipate cu sisteme care sa fie protejate impotriva atacurilor cibernetice si care sa propuna atat moduri sigure de conducere, cat si protectie impotriva coliziunilor;
  • Conceperea sistemelor astfel incat acestea sa le poata oferi utilizatorilor posibilitatea de a realiza alte sarcini secundare cand acestia nu conduc;
  • Sistemele trebuie sa poata fi reparate sau modernizate fara o crestere majora a cheltuielilor din partea proprietarilor si asiguratorilor.
"Guvernele si producatorii de masini isi doresc sa promoveze sisteme autonome de conducere, pentru beneficia sociale pe termen lung. Scaderea numarului persoanelor care mor in accidente rutiere a stagnat in ultima perioada, iar masinile autonome sunt considerate, pe buna dreptate, o schimbare majora pentru siguranta rutiera. Cu toate acestea, tehnologiile noi si emergente cu utilizatori neexperimentati, intr-un mediu rutier tot mai complex, necesita un nivel ridicat de atentie din partea autoritatilor de reglementare, a producatorilor auto si a utilizatorilor. Vehiculul trebuie sa joace rolul unui inger pazitor. Acest lucru este extrem de important deoarece, daca sistemul nu poate face fata unui scenariu, apar probleme mari. Daca soferul nu raspunde, sistemul ar trebui sa poata evalua drumul si conditiile de drum la fel cum ar face o persoana, dar si sa decida care este cea mai sigura actiune pentru a garanta atat siguranta ocupantilor vehiculului, cat si siguranta celor din jur", subliniaza Matthew AVERY - Director of Insurance Research, Thatcham Research.


Share |


Editor: Cristian SUCA | Publicat pe 11.09.2019

Cele mai recente stiri:
» Visa colaboreaza cu companii de asigurari pentru digitalizarea platii despagubirilor
» PwC: Schimbarile climatice fac parte din cele mai mari riscuri pentru reasiguratori
» Aon: Pierderile anuale, la nivel global, pe segmentul cyber vor ajunge, pana in 2021, la 6 trilioane de dolari
» SUA: Tehnologie de predictie in timp real a inundatiilor, lansata, in premiera, la sfarsitul lunii septembrie
» RMS: Pierderile asigurate de pe urma uraganului Dorian ar putea fi de pana la 6,5 miliarde de dolari
» Aon a lansat o estimare in timp real a pierderilor provocate de uraganele din SUA si furtunile din Europa
» Primul program de asigurari parametrice din Camerun, lansat de AXA si Banca Mondiala
» Un incident cibernetic catastrofal ar putea provoca pierderi asigurate de aproximativ 24 mld. dolari
» Munich Re inaugureaza doua noi servicii de analiza de risc pentru incendii si uragane
» Uraganul Dorian a activat asigurarea parametrica incheiata de Bahamas la CCRIF, polita in valoare de 11 milioane de dolari






Create Account



Log In Your Account