Stiri externe

Raport FCA: Asigurarile generale din Marea Britanie "nu functioneaza bine" pentru consumatori


FCA - Financial Conduct Authority, autoritatea de supraveghere financiara din Marea Britanie, a publicat recent rezultatele unui raport in care analizeaza situatia tarifarii de pe segmentele asigurarilor auto si de locuinte, subliniind ca acestea "nu functioneaza bine pentru consumatori".

Una dintre concluzii este faptul ca modul in care sunt stabilite preturile pentru aceste doua segmente de asigurare determina consumatorii sa nu isi doreasca sa se mute la un alt asigurator sau sa isi negocieze tarifele de prima. De altfel, FCA estimeaza ca in jur de 6 milioane de asigurati din Marea Britanie "platesc preturi foarte mari si nu primesc oferte foarte bune pentru polita lor de asigurare". Daca acestia ar plati prima medie pentru nivelul lor adecvat de risc, ar putea economisi, colectiv, 1,2 miliarde de lire sterline pe an.

"Aceasta piata nu functioneaza bine pentru toti consumatorii. Cu toate ca un numar destul de mare de asigurati compara oferte si cumpara produse de la mai multe companii de asigurare, multi dintre clientii loiali unei singure companii nu primesc o oferta buna de pret. Credem ca 6 milioane de consumatori se afla in aceasta situatie", a declarat Christopher WOOLARD, Executive Director of Strategy and Competition, FCA.

Printre alte concluzii ale studiului se numara si faptul ca asiguratorii vand adesea polite cu discount semnificativ noilor clienti, dar cresc tarifele de prima atunci cand consumatorii isi reinnoiesc polita, in acest caz vizand in special clientii cu cea mai mica predispozitie de a isi schimba compania de asigurare. Mai mult, raportul FCA arata ca "firmele de asigurare adopta diverse practici care sa impedice clientii sa se mute la alta companie" si ca "majoritatea firmelor, atunci cand stabilesc tariful de asigurare, folosesc drept criteriu si gradul de probabilitate ca acel client sa isi reinnoiasca polita - platind un tarif mai mare - sau sa se mute la alta companie la incheierea contractului, fapt ce nu este specificat clar clientului".


Share |


Editor: Adina TUDOR | Publicat pe 07.10.2019

Cele mai recente stiri:
» O companie InsurTech din Marea Britanie inoveaza pe piata asigurarilor de locuinte
» Wimbledon, unul dintre putinele evenimente asigurate impotriva pandemiilor, despagubire de peste 100 mil. lire sterline pentru COVID-19
» Swiss Re: Dezvoltarea socio-economica si efectele schimbarilor climatice vor genera cresterea pierderilor provocate de fenomenele meteo severe
» 11 asiguratori din Taiwan initiaza un proiect pilot pentru realizarea unei platforme blockchain comune
» Aon a lansat o aplicatie web care analizeaza impactul COVID-19 asupra fortei de munca din SUA
» Japonia: Soferii pot folosi asistentul virtual Alexa pentru a achizitiona asigurari auto
» Asiguratorii din intreaga lume sustin ca achitarea unor despagubiri pentru riscuri excluse din politele de asigurare pot destabiliza industria
» COVID-19 ar putea fi cea mai importanta amenintare la adresa securitatii cibernetice
» Utilizatorii din intreaga lume au cumparat, in primul trimestru al anului, aplicatii mobile in valoare record de 23,4 miliarde de dolari
» GlobalData: Industria globala de asigurari, fuziuni si achizitii de 1,3 miliarde de dolari, in ianuarie 2020






Create Account



Log In Your Account