Stiri externe

Raport FCA: Asigurarile generale din Marea Britanie "nu functioneaza bine" pentru consumatori


FCA - Financial Conduct Authority, autoritatea de supraveghere financiara din Marea Britanie, a publicat recent rezultatele unui raport in care analizeaza situatia tarifarii de pe segmentele asigurarilor auto si de locuinte, subliniind ca acestea "nu functioneaza bine pentru consumatori".

Una dintre concluzii este faptul ca modul in care sunt stabilite preturile pentru aceste doua segmente de asigurare determina consumatorii sa nu isi doreasca sa se mute la un alt asigurator sau sa isi negocieze tarifele de prima. De altfel, FCA estimeaza ca in jur de 6 milioane de asigurati din Marea Britanie "platesc preturi foarte mari si nu primesc oferte foarte bune pentru polita lor de asigurare". Daca acestia ar plati prima medie pentru nivelul lor adecvat de risc, ar putea economisi, colectiv, 1,2 miliarde de lire sterline pe an.

"Aceasta piata nu functioneaza bine pentru toti consumatorii. Cu toate ca un numar destul de mare de asigurati compara oferte si cumpara produse de la mai multe companii de asigurare, multi dintre clientii loiali unei singure companii nu primesc o oferta buna de pret. Credem ca 6 milioane de consumatori se afla in aceasta situatie", a declarat Christopher WOOLARD, Executive Director of Strategy and Competition, FCA.

Printre alte concluzii ale studiului se numara si faptul ca asiguratorii vand adesea polite cu discount semnificativ noilor clienti, dar cresc tarifele de prima atunci cand consumatorii isi reinnoiesc polita, in acest caz vizand in special clientii cu cea mai mica predispozitie de a isi schimba compania de asigurare. Mai mult, raportul FCA arata ca "firmele de asigurare adopta diverse practici care sa impedice clientii sa se mute la alta companie" si ca "majoritatea firmelor, atunci cand stabilesc tariful de asigurare, folosesc drept criteriu si gradul de probabilitate ca acel client sa isi reinnoiasca polita - platind un tarif mai mare - sau sa se mute la alta companie la incheierea contractului, fapt ce nu este specificat clar clientului".


Share |


Editor: Adina TUDOR | Publicat pe 07.10.2019

Cele mai recente stiri:
» Deloitte: Institutiile financiare vor dubla, cel mai probabil, investitiile in securitatea cyber
» Marea Britanie: LV= lanseaza Flow, un serviciu disponibil doar online pentru soferii care vor sa se asigure
» Grupul ALLIANZ: Veniturile totale s-au mentinut la 73,5 miliarde de euro in S1 2020
» Beirut, devastat dupa explozia de marti. Bilantul provizoriu: Mii de victime si sute de cladiri distruse
» Insurance Europe: Opiniile asiguratorilor europeni cu privire la Inteligenta Artificiala
» Istanbul: 2 din 3 locuinte mai vechi de 20 de ani nu au asigurare impotriva cutremurelor
» HSB (Munich Re): Atacurile cibernetice, furturile de identitate si fraudele online, in continua crestere
» RMS: Pierderile provocate industriei de catre uraganul Hanna nu vor depasi, cel mai probabil, 400 mil. dolari
» Studiu: SUA, cel mai mare cost mediu pentru bresele de securitate cibernetica
» Inundatiile de coasta ar putea ameninta, in urmatorii 80 de ani, 20% din economia globala


Create Account



Log In Your Account