Stiri externe

Raport FCA: Asigurarile generale din Marea Britanie "nu functioneaza bine" pentru consumatori


FCA - Financial Conduct Authority, autoritatea de supraveghere financiara din Marea Britanie, a publicat recent rezultatele unui raport in care analizeaza situatia tarifarii de pe segmentele asigurarilor auto si de locuinte, subliniind ca acestea "nu functioneaza bine pentru consumatori".

Una dintre concluzii este faptul ca modul in care sunt stabilite preturile pentru aceste doua segmente de asigurare determina consumatorii sa nu isi doreasca sa se mute la un alt asigurator sau sa isi negocieze tarifele de prima. De altfel, FCA estimeaza ca in jur de 6 milioane de asigurati din Marea Britanie "platesc preturi foarte mari si nu primesc oferte foarte bune pentru polita lor de asigurare". Daca acestia ar plati prima medie pentru nivelul lor adecvat de risc, ar putea economisi, colectiv, 1,2 miliarde de lire sterline pe an.

"Aceasta piata nu functioneaza bine pentru toti consumatorii. Cu toate ca un numar destul de mare de asigurati compara oferte si cumpara produse de la mai multe companii de asigurare, multi dintre clientii loiali unei singure companii nu primesc o oferta buna de pret. Credem ca 6 milioane de consumatori se afla in aceasta situatie", a declarat Christopher WOOLARD, Executive Director of Strategy and Competition, FCA.

Printre alte concluzii ale studiului se numara si faptul ca asiguratorii vand adesea polite cu discount semnificativ noilor clienti, dar cresc tarifele de prima atunci cand consumatorii isi reinnoiesc polita, in acest caz vizand in special clientii cu cea mai mica predispozitie de a isi schimba compania de asigurare. Mai mult, raportul FCA arata ca "firmele de asigurare adopta diverse practici care sa impedice clientii sa se mute la alta companie" si ca "majoritatea firmelor, atunci cand stabilesc tariful de asigurare, folosesc drept criteriu si gradul de probabilitate ca acel client sa isi reinnoiasca polita - platind un tarif mai mare - sau sa se mute la alta companie la incheierea contractului, fapt ce nu este specificat clar clientului".


Share |


Editor: Adina TUDOR | Publicat pe 07.10.2019

Cele mai recente stiri:
» Marea Britanie: Cele mai multe spargeri de locuinta au loc in zilele de vineri din luna noiembrie
» ALLIANZ plateste 800 de milioane de euro pentru 4% din Taikang Life Insurance
» Singapore: Consumatorii isi pot masura nevoia de protectie printr-o asigurare de viata cu ajutorul unui calculator digital
» Aon: Pierderile asigurate provocate, luna trecuta, la nivel global, de taifunuri, incendii si alte fenomene severe se ridica la miliarde de dolari
» Veniturile grupului ALLIANZ s-au majorat cu 7,8% in primele noua luni din 2019
» Cutremur de suprafata in Iran: 5 morti, 120 de raniti, 30 de case distruse si 41 de sate afectate
» Autoritatile britanice vor legi mai aspre pentru soferii care folosesc telefonul mobil la volan
» Grupul GENERALI: Avans de 16,6% al profitului net, in primele noua luni din 2019
» Desi numarul amenintarilor cibernetice se va dubla in 2020, nu toate companiile sunt convinse de importanta unei asigurari cyber
» Jumatate dintre adultii britanici vor ca bancile sa le foloseasca informatiile pentru a depista eventualele probleme financiare cu care se confrunta






Create Account



Log In Your Account