Raport insurtech: COVID-19 accelereaza cererea de capabilitati digitale

Avatar autor XPRIMM
Autor
Cristian SUCA
Avatar
Cristian SUCA
Editor
Data articol
01.10.2020
Pandemia COVID-19 a crescut asteptarile clientilor si gradul de implicare a acestora in ceea ce priveste asigurarile digitale, ceea ce inseamna ca re/asiguratorii trebuie sa-si accelereze eforturile de a construi capabilitati digitale, arata un raport insurtech realizat de Capgemini si Efma, citat de Reinsurance News.
PROMO
De asemenea, "The World Insurtech Report 2020" (WITR) mai subliniaza ca granitele dintre asiguratori, companiile insurtech, marile firme din tehnologie si partenerii tehnologici se estompeaza, pe masura ce tot mai multi jucatori non-traditionali intra in spatiul asigurarilor.

Raportul le recomanda re/asiguratorilor sa isi concentreze atentia asupra domeniilor cu impact ridicat, incluzand aici orientarea catre client, procesele inteligente, agilitatea produsului si un ecosistem deschis, pentru a ramane competitivi.

"Asiguratorii trebuie sa priveasca dincolo de alte companii de asigurari si, in schimb, sa includa companii Big Tech si alti noi jucatori non-traditionali, care, de cele mai multe ori, ofera o experienta mult mai buna pentru clienti", a declarat Anirban BOSE - CEO, Financial Services Strategic Business Unit & Member of the Executive Board, Capgemini.

"Formarea unor relatii scalabile cu companii insurtech ii va ajuta pe asiguratori sa digitalizeze mai repede si mai eficient, aprofundand relatiile cu clientii."

"Asiguratorii trebuie sa fie mai centrati pe clienti in tot ce fac", a adaugat John BERRY - CEO, Efma. "Maturitatea si disponibilitatea companiilor insurtech de a colabora pentru a aduce noi solutii tehnologice pentru asiguratori se accelereaza, ajutandu-i pe asiguratori sa raspunda asteptarilor tot mai mari ale clientilor."

Pandemia COVID-19 a afectat subsectoarele industriei de asigurari in diferite moduri, in conditiile in care segmentele de viata si sanatate au inregistrat o crestere a cererilor de despagubire, in timp ce, in travel si auto, a fost resimtit un declin.

Cu toate acestea, Capgemini si Efma raporteaza ca toti furnizorii de asigurari au resimtit schimbari la nivel de angajament al clientilor.

Chiar si cu peste 90% dintre entitati capabile pe deplin acum sa desfasoare activitati de la distanta, aproximativ 61% dintre asiguratori considerau, in iulie, comparativ cu 57% in aprilie, ca pandemia a afectat achizitia de noi clienti, in vreme ce 42% (iulie) si, respectiv, 29% (aprilie) au declarat ca virusul a avut impact si asupra retentiei clientilor.

Acelasi raport mai arata ca firmele mari de tehnologie au ridicat stacheta in ceea ce priveste experienta oferita consumatorilor si increderea acordata de acestia in timpul pandemiei, disponibilitatea clientilor de a achizitiona asigurari de la companii Big Tech cresscand de la 17% in 2016, la 36% in ianuarie 2020 si 44% in aprilie 2020.

Potrivit raportului WITR, aproximativ 67% dintre asiguratori vor sa colaboreze cu companii insurtech, in vreme ce, in sens invers, 83% dintre companiile insurtech ar vrea sa colaboreze cu asiguratori.

In plus, peste 60% dintre asiguratori si companiile insurtech sunt interesate de colaborarea cu marile firme din domeniul tehnologic.

"O noua mentalitate va fi necesara pentru ca firmele sa treaca de la capabilitate si proprietatea activelor, la accesul partajat, pentru a incuraja eficienta si, totodata, parteneriatele cu specialistii. De asemenea, le va permite companiilor sa se concentreze asupra competentelor lor de baza si sa ofere plus-valoare prin hiperpersonalizare si co-inovare continua", concluzioneaza raportul realizat de Capgemini si Efma.

Video