UNSAR: 1 din 5 romani a folosit servicii online pentru asigurari

Avatar autor XPRIMM
Autor
Andreea PETRACHE
Data articol
05.07.2022

1 din 5 romani (21%) a folosit in anul 2022 servicii online pentru achizitionarea/utilizarea unei polite de asigurare, cu 3 puncte procentuale mai mult fata de 2021, arata rezultatele celei mai noi editii a Barometrului UNSAR- IRES privind Perceptia riscului si cultura asigurarilor din Romania.

PROMO

Totodata, aproximativ doua treimi dintre participantii la studiu (64%) au declarat ca solutiile online sunt importante (36%) si foarte importante (28%) pentru ei atunci cand achizitioneaza sau beneficiaza de acoperirile unui asigurari. In acelasi timp, si ponderea celor care folosesc servicii online in general, altele decat cele de asigurari, este mai mare: 59% in 2022, fata de 56% in 2021.

Aceste cifre indica faptul ca exista, in continuare, un potential de crestere important pentru serviciile care pot sa usureze accesul oamenilor la protectia financiara oferita de asigurari.

Categoria de populatie pentru care solutiile online au o importanta mai crescuta este reprezentata de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 30 de ani (77%), cu educatie superioara (77%) si care locuiesc in mediul urban (68,9%).

De altfel, serviciile online reprezinta, dupa interactiunea cu personalul, al doilea factor de satisfactie in ceea ce priveste experienta cu companiile de asigurari. 71% dintre participantii la studiu au declarat ca sunt multumiti si foarte multumiti de instrumentele online existente in asigurari.

"Industria de asigurari din Romania urmeaza trendul existent la nivel mondial si se afla intr-un continuu proces de digitalizare. Companiile de asigurari au respectat nevoile oamenilor si au implementat solutii simple prin care orice client poate utiliza o polita de asigurare, de la distanta, fie ca vorbim de achizitie, reinnoire, notificare daune, solicitare despagubiri", a declarat Adrian MARIN, Presedintele UNSAR.

In ceea ce priveste luarea deciziei de cumparare a unei asigurari, principalele elemente pe care participantii la studiu se bazeaza sunt modul in care acestea le acopera nevoile (20%), rapiditatea in plata despagubirilor (12%), consultanta oferita de compania de asigurare (7%), sfaturile celor apropiati (16%) sau pretul asigurarii (9%).

Totodata, veniturile mai mari (36%), o mai buna informare (27%) si facilitatile fiscale oferite de stat (21%) reprezinta principalele trei motive care i-ar motiva mai mult pe romani sa achizitioneze o polita de asigurare facultativa, arata rezultatele Barometrului.

"Digitalizarea a contribuit semnificativ la imbunatatirea experientei clientilor in ceea ce priveste achizitia politelor de asigurare, iar acest lucru s-a vazut in cresterea procentului celor care au folosit serviciile online. Insa, pentru a putea aduce protectia oferita de asigurari mai aproape de romani, sunt necesare atat noi demersuri de informare si educatie financiara, cat si oferirea de facilitati fiscale, precum deductibilitatea asigurarilor de viata, si nu numai", a precizat Alexandru CIUNCAN, Director General al UNSAR.

Barometrul UNSAR- IRES a fost realizat in mai 2022 pe un esantion format din 1.000 respondenti cu varsta intre 18-50 de ani, utilizand metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), cu o eroare maxima tolerata de ?3,1%, la un nivel de incredere de 95%.

Video