Studiu: Asiguratorii ar trebui sa vizeze noile nevoi create de pandemia COVID-19

Avatar autor XPRIMM
Autor
Cristian SUCA
Avatar
Cristian SUCA
Editor
Data articol
25.02.2021
Pandemia COVID-19 a avut un impact semnificativ asupra prioritatilor consumatorilor, 45% dintre acestia planificand sa economiseasca mai mult, in timp ce persoanele care s-au confruntat cu un puternic impact financiar vor incerca sa atenueze incertitudinea financiara viitoare, arata un studiu realizat de catre EY si citat de Insurance Business Mag.
PROMO
Studiul EY, "Global Insurance Consumer Survey", a analizat peste 2.700 de consumatori din America de Nord si Europa, oferind informatii pretioase cu privire la modul in care pandemia COVID-19 a afectat viata consumatorilor. Participantii la acest studiu, mai arata sursa citata, au fost grupati in trei categorii: impact financiar sever, impact financiar moderat si impact financiar modest.

Conform "EY Global Insurance Consumer Survey", 91% dintre cei care au inregistrat un impact financiar sever s-au confruntat cu o reducere a programului de lucru, 90% au experimentat o reducere a nivelului veniturilor, in vreme ce 86% au declarat ca au fost nevoiti sa apeleze la economii, pentru a putea face fata cheltuielilor zilnice.

Consumatorii nord-americani au simtit mai puternic impactul pandemiei decat cei europeni, acolo unde autoritatile au oferit un sprijin financiar mai ridicat. De exemplu, guvernul francez a platit pana la 70% din salariul brut pentru cei care au ramas, temporar, fara un loc de munca. La nivel global, cei mai afectati consumatori si-au propus sa minimizeze riscul viitor prin planificare financiara. Acestia sunt mai predispusi decat cei din celelalte categorii sa dezvolte un plan de economii de urgenta, sa discute cu un consilier financiar, sa majoreze contributiile la conturile de pensii sau sa cumpere noi forme de asigurare.

In ciuda inclinatiei mai mari spre pregatirea financiara, 60% au declarat ca nu au fost contactati de catre furnizorul lor de asigurari, de la inceputul pandemiei. De asemenea, 63% din acest grup demografic au declarat ca nu intelegeau complet acoperirile oferite de asigurarile de viata incheiate.

"Asiguratorii care se conecteaza proactiv cu acei consumatori care au fost cei mai afectati de pandemie comunica valoarea si scopul asigurarii si ofera solutii de protectie intr-un moment de nevoie, ajutand consumatorul sa isi revina si, in acelasi timp, stabilind o baza fundamentala, pe termen lung, pentru relatiile cu clientii", explica Bernhard Klein WASSINK - Global Insurance Costumer & Growth Offering Leader, EY.

Consumatorii cei mai afectati financiar au fost interesati si de actiunile asiguratorilor in ceea ce priveste responsabilitatea sociala. Mai mult de jumatate dintre cei din aceasta categorie au spus ca angajamentul demonstrat de responsabilitate sociala al unei companii de asigurari - cum ar fi justitia rasiala (58%), ecologismul (55%), inegalitatea veniturilor (58%), brutalitatea politiei (54%) si relatia cu angajatii (57%) -, reprezinta o componenta importanta a deciziei lor cu privire la achizitionarea de produse de asigurare.

Persoanele din categoria cea mai afectata financiar au fost mai predispuse la implicarea personala in cauze de responsabilitate sociala. Astfel, studiul EY a constatat ca acei consumatori care au suferit un impact financiar sever au fost de aproape doua ori mai predispusi (61% vs. 31%) decat cei mai multi dintre respondenti sa doneze bani, timp sau provizii catre o organizatie de justitie rasiala.

"Asiguratorii trebuie sa se gandeasca diferit la modul in care isi demonstreaza scopul. Au o oportunitate unica de a ajunge la un public energizat, amplificand si comunicand mai bine eforturile lor CSR (corporate social responsibility)", sustine Fayaz JAFFER - Insurance Product Innovation Leader, EY.

De asemenea, studiul "EY Global Insurance Consumer Survey" mai noteaza ca, in toate cele trei categorii demografice, respondentii au subliniat ca asiguratorii trebuie sa ofere polite flexibile si rentabile, care sa abordeze schimbarea conportamentelor consumatorilor si a domeniilor de interes.

Din punct de vedere al asigurarilor de viata si al perspectivei asupra pensiei, preocuparea principala a fost bunastarea financiara, urmata de pierderea unei persoane dragi. Interesul respondentilor a fost captat de produsele care acopera pierderea veniturilor si a altor angajamente financiare, precum si de produsele de asigurare legate de acoperirea cheltuielilor de sanatate. Potrivit studiului, respondentii au fost interesati de:
  • Produse care platesc 3 luni de venituri in cazul pierderii locului de munca (70%);
  • Polite care achita facturile aferente cardurilor de credit (65%);
  • Partajarea datelor de sanatate in schimbul unui produs mai ieftin sau personalizat (63%);
  • Pe linie personala, preocuparea principala a respondentilor a fost frauda cibernetica, urmare a timpului crescut petrecut acasa, urmata de plata unei asigurari pentru o masina mai putin condusa in ultima perioada.
Prin urmare, respondentii s-au aratat mai interesati de:
  • Asigurare auto bazata pe utilizare (UBI - usage-based insurance) - 70%;
  • Asigurare pentru servicii la domiciliu, cum ar fi termostate inteligente si senzori de apa - 63%.
"Industria de asigurari isi poate mentine relevanta jucand un rol critic atat in redresarea consumatorilor, cat si a economiei mai largi, din punct de vedere financiar. Acum, mai mult ca oricand, asiguratorii trebuie sa se concentreze pe o strategie de inovare a produselor centrata pe client, pentru a satisface nevoile in evolutie ale consumatorilor, pentru a oferi protectie celor ce au nevoie si pentru a se pozitiona pentru o crestere viitoare", a mai punctat Fayaz JAFFER - Insurance Product Innovation Leader, EY.

Video