Telemedicina va ramane aici si dupa COVID-19, iar guvernele trebuie sa transforme aceasta tehnologie intr-un mod standard de ingrijire

Avatar autor XPRIMM
Autor
Cristian SUCA
Avatar
Cristian SUCA
Editor
Data articol
27.10.2020
In conditiile in care trei sferturi dintre profesionistii din domeniul sanatatii din SUA si Europa sustin ca vor continua sa utilizeze telemedicina si dupa incheierea crizei COVID-19, guvernele sunt supuse presiunii de a transforma telemedicina intr-un mod standard de ingrijire, arata GlobalData.
PROMO
Astfel, tarile vor trebui sa stabileasca un cadru juridic consistent si clar pentru aceasta tehnologie, pentru ca modificarile temporare care au fost implementate, in pandemie, pentru a sprijini telemedicina sa devina permanente.

Cel mai recent raport realizat de catre GlobalData - "Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) Case Study: Telemedicine - Physician Perspective" -, arata ca 72% dintre medicii din Uniunea Europeana foloseau deja telemedicina pentru evaluarea si tratarea pacientilor si inainte de pandemia COVID-19. Pe de alta parte, adoptarea telemedicinei nu a cunoscut acelasi ritm si in SUA, acolo unde 47% dintre medici spun ca foloseau telemedicina si in perioada pre-COVID-19.

"Chiar daca tehnologia exista si inainte de criza COVID-19, telemedicina cauta sa obtina recunoasterea in perioada pre-pandemica, confruntandu-se cu bariere precum rambursarea, accesibilitatea, constientizarea scazuta, rezistenta la schimbare si probleme de conectivitate, care impiedicau adoptarea la nivel global. Cu toate acestea, distantarea sociala declansata de COVID-19 si masurile de carantina instituite au redus considerabil interactiunile fata in fata si, astfel, au obligat organismele de reglementare sa implementeze masuri substantiale de relaxare legislativa, pentru a asigura continuitatea business-urilor si prestarea de servicii", explica Urte JAKIMAVICIUTE - Senior Director of Market Research, GlobalData.



"Incepand cu 2018, politicile UE au subliniat, in mod constant, necesitatea de a contura strategii clare de adoptare, utilizare si rambursare pentru servicii digitale de sanatate care ar putea fi adecvate scopului de a raspunde nevoilor viitoare ale pacientilor. Acest lucru ar putea explica procentul mai mare al medicilor din UE care au folosit telemedicina si inainte de COVID-19. Cu toate acestea, schemele de rambursare a serviciilor de telemedicina au ramas ambigue si eterogene in randul unor diferiti membri ai UE, ceea ce impiedica in continuare adoptarea acestei tehnologii la o scara mai larga", sustine GlobalData.

Pandemia COVID-19 a determinat guvernele sa ia masuri semnificative pentru a incuraja mai multi medici si pacienti sa apeleze la telemedicina. De exemplu, US Centers for Medicare & Medicaid Serives (CMS) a adaugat recent 11 noi servicii de ingrijire virtuala care se vor califica pentru rambursarea Medicare, arata sursa citata. Inainte de acest lucru, incepand cu martie 2020, agentia a adaugat deja mai mult de 135 de servicii de ingrijire virtuala - mai mult decat dublul numarului de servicii permise anterior -, care ar putea fi platite atunci cand sunt furnizate prin intermediul telemedicinei.

"Incorporata ca serviciu medical standard, telemedicina are potentialul de a rezolva multe probleme cu care se confrunta multe tari din intreaga lume, inclusiv imbatranirea populatiei, lipsa fortei de munca, amenintarea bolilor cronice si cresterea cheltuielilor pentru asistenta medicala publica. Cu toate acestea, ceea ce a ramas in stand-by este faptul ca tarile trebuie sa faca permanente reglementarile de relaxare temporare pe care le-au implementat pe fondul pandemiei si, de asemenea, sa stabileasca un cadru legal consistent si clar pentru telemedicina", a concluzionat Urte JAKIMAVICIUTE - Senior Director of Market Research, GlobalData.

Video