Stiri externe

Turcia: Plafonul RCA pentru soferii cu risc mare ramane si in 2018


Mehmet SIMSEK, Viceprim-ministru al Turciei, a anuntat recent ca reglementarile aduse legislatiei RCA in anul 2017 in ceea ce priveste conducatorii auto cu risc ridicat raman valabile si pentru anul 2018, scrie Middle East Insurance Review, desi anterior oficialii Guvernului turc au declarat ca legislatia va fi din nou revizuita.

"O astfel de reglementare trebuie reconsiderata. In prezent, legislatia plaseaza soferii cu grad ridicat de risc inaintea unor interese mult mai mari ale societatii, cum ar fi descurajarea conducerii agresive, sau promovarea unei conduite preventive", scrie Hurriyet Daily News.

De asemenea,"este ingnorat faptul ca tarife mai mici pentru prima de asigurare inseamna o acoperire mai redusa", fiind exemplificata o situatie in care, un sofer cu un grad ridicat de risc si care a achizitionat o polita RCA subtarifata a cauzat un accident grav unde au survenit, pe langa daune materiale si vatamari corporale. "Ei ignora ca pot provoca, tertelor parti, leziuni corporale care pot aduce cu sine, cheltuieli de judecata si de ingrijire medicala, pe termen lung".

Amintim ca, in vara anului trecut, autoritatile din Turcia au creat un "Pool de risc" pentru distribuirea primelor de asigurare, respectiv a daunelor pentru asigurarile de raspundere civila auto, dupa ce mai multi asiguratori au refuzat sau au evitat sa mai vanda aceste tipuri de asigurari.

Aceasta situatie a survenit dupa ce, in data de 12 aprilie 2017, au fost implementate tarife de prima maximale pentru politele RCA pentru anumite categorii de vehicule / profiluri de risc (ex: taxiuri, autobuze, microbuze, camioane), in urma nemultumirilor manifestate in ceea ce priveste tarifele RCA de o serie de asociatii ale transportatorilor si micilor comercianti.

"Asiguratorii au majorat la acea vreme tarifele soferilor cu grad ridicat de risc intrucat erau pe pierdere", a explicat Seniz SONBAY, ALLIANZ Insurance.

In aceste conditii, cei mai afectati soferi sunt cei cu grad scazut de risc, ale caror tarife au fost majorate de catre asiguratori, dupa ce Guvernul a impus plafonarea tarifelor pentru categoriile de vehicule cu risc ridicat. "Este surprinzator ca acestia nu au obiectat", scrie Middle East Insurance Review. Practic "asiguratorii incearca sa isi reduca din pierderi prin solicitarea unor tarife mai mari din partea conducatorilor auto care nu produc daune".


Share |


Editor: Vlad BOLDIJAR | Publicat pe 12.01.2018

Cele mai recente stiri:
» AIR: Pierderile provocate industriei de uraganul Michael, estimate la 6-8 miliarde de dolari
» David LEVENSON, noul Presedinte si CEO al LIMRA si LOMA, incepand cu 1 ianuarie 2019
» ONU: Pagubele provocate de dezastrele naturale din ultimele doua decenii au depasit pragul de 2,25 miliarde de dolari
» Facebook: 30 milioane de utilizatori, afectati dupa cel mai recent atac cibernetic. Datele personale, accesate in 29 milioane de cazuri
» AON: Septembrie, cea mai costisitoare luna a anului pentru industria de asigurari, urmare a dezastrelor naturale inregistrate
» Marea Britanie: Nu Brexit este principala amenintare la siguranta financiara a populatiei, ci lipsa unor investitii financiare pe termen lung
» Studiu: Reducerile asociate asigurarilor de viata pot motiva un comportament sanatos
» Industria de re/asigurari, incurajata sa se concentreze pe riscul de terorism
» GENERALI a lansat o noua functionalitate pentru asigurari cibernetice si o subsidiara pe segmentul de securitate informatica
» Google+, inchisa dupa ce datele a 500.000 de utilizatori au fost expuse unui eventual atac cibernetic






Create Account



Log In Your Account