Stiri externe

Turcia: Plafonul RCA pentru soferii cu risc mare ramane si in 2018


Mehmet SIMSEK, Viceprim-ministru al Turciei, a anuntat recent ca reglementarile aduse legislatiei RCA in anul 2017 in ceea ce priveste conducatorii auto cu risc ridicat raman valabile si pentru anul 2018, scrie Middle East Insurance Review, desi anterior oficialii Guvernului turc au declarat ca legislatia va fi din nou revizuita.

"O astfel de reglementare trebuie reconsiderata. In prezent, legislatia plaseaza soferii cu grad ridicat de risc inaintea unor interese mult mai mari ale societatii, cum ar fi descurajarea conducerii agresive, sau promovarea unei conduite preventive", scrie Hurriyet Daily News.

De asemenea,"este ingnorat faptul ca tarife mai mici pentru prima de asigurare inseamna o acoperire mai redusa", fiind exemplificata o situatie in care, un sofer cu un grad ridicat de risc si care a achizitionat o polita RCA subtarifata a cauzat un accident grav unde au survenit, pe langa daune materiale si vatamari corporale. "Ei ignora ca pot provoca, tertelor parti, leziuni corporale care pot aduce cu sine, cheltuieli de judecata si de ingrijire medicala, pe termen lung".

Amintim ca, in vara anului trecut, autoritatile din Turcia au creat un "Pool de risc" pentru distribuirea primelor de asigurare, respectiv a daunelor pentru asigurarile de raspundere civila auto, dupa ce mai multi asiguratori au refuzat sau au evitat sa mai vanda aceste tipuri de asigurari.

Aceasta situatie a survenit dupa ce, in data de 12 aprilie 2017, au fost implementate tarife de prima maximale pentru politele RCA pentru anumite categorii de vehicule / profiluri de risc (ex: taxiuri, autobuze, microbuze, camioane), in urma nemultumirilor manifestate in ceea ce priveste tarifele RCA de o serie de asociatii ale transportatorilor si micilor comercianti.

"Asiguratorii au majorat la acea vreme tarifele soferilor cu grad ridicat de risc intrucat erau pe pierdere", a explicat Seniz SONBAY, ALLIANZ Insurance.

In aceste conditii, cei mai afectati soferi sunt cei cu grad scazut de risc, ale caror tarife au fost majorate de catre asiguratori, dupa ce Guvernul a impus plafonarea tarifelor pentru categoriile de vehicule cu risc ridicat. "Este surprinzator ca acestia nu au obiectat", scrie Middle East Insurance Review. Practic "asiguratorii incearca sa isi reduca din pierderi prin solicitarea unor tarife mai mari din partea conducatorilor auto care nu produc daune".


Share |


Editor: Vlad BOLDIJAR | Publicat pe 12.01.2018

Cele mai recente stiri:
» ZURICH lanseaza primul serviciu pentru clientii cu deficiente de auz
» De ce aleg soferii britanici asigurarile auto bazate pe sisteme telematice
» AON: 97% dintre angajatori sunt constienti ca asteptarile angajatilor de la locul de munca sunt in continua schimbare
» Banca Mondiala: Teama ca robotii vor elimina locurile de munca a fost, pana in prezent, nejustificata
» Brexit: Gigantul francez AXA isi muta echipele din Marea Britanie si Franta, in Irlanda
» MONDELEZ a actionat in instanta ZURICH, solicitand despagubiri de 100 milioane dolari de pe urma atacului cibernetic NotPetya, din 2017
» Un val de furtuni de iarna a afectat mai multe tari din Europa
» New York lanseaza un program universal de asigurare medicala in valoare de 100 milioane de dolari anual
» Munich Re: Daunele asigurate provocate de dezastre naturale au depasit 80 miliarde dolari in 2018
» ALLIANZ: Incendiile si exploziile, cele mai importante riscuri de business






Create Account



Log In Your Account