Viorica PACURAR: Clientii de asigurari vor alternative prin care sa protejeze tot ce conteaza mai mult pentru ei

Avatar autor XPRIMM
Autor
Andreea RADU
Avatar
Andreea RADU
Redactor sef
Data articol
14.09.2021

"Clientii de asigurari vor alternative prin care sa protejeze tot ce conteaza mai mult pentru ei. In 2020, comportamentul lor s-a schimbat atat pe fondul contextului generat de pandemia de COVID-19, dar si al nevoilor lor in crestere cand vine vorba despre viitorul lor financiar", a declarat, pentru Publicatiile XPRIMM, Viorica PACURAR, Director Vanzari, NN Asigurari de Viata.

Un mini-interviu cu Viorica PACURAR a fost publicat recent in Revista PRIMM Asigurari & Pensii, care marcheaza ultimele 3 decenii cu 30 de mini-interviuri cu specialisti din piata locala de asigurari, referitoare la istoria si viitorul distributiei de asigurari, precum si despre cum s-au schimbat cerintele si nevoile consumatorilor in timp.

XPRIMM: Cum ati descrie evolutia distributiei de asigurari in ultimele trei decenii, care au fost momentele marcante in evolutie si diversificare? 
V.P.: Diferenta intre distributia de asigurari din 2021 si practicile de acum trei decenii este la fel de mare ca intre o masina electrica si un automobil al anilor '20. Progresul este urias, cu beneficii importante din perspectiva pregatirii si dezvoltarii profesionale a oamenilor de vanzari si, in acelasi timp, a experientei clientilor de asigurari in ansamblu.
Introducerea legislatiei privind distributia asigurarilor (IDD - Directiva privind Distributia in Asigurari) in 2018 a avut o contributie importanta la transformarea distributiei de asigurari, punand accent pe protectia consumatorilor si crescand standardele in acest segment, cu obiectivul de a simplifica accesul si imbunatati interactiunea clientilor cu produsele de asigurare. 2020 este, de asemenea, un moment de referinta pentru transformarea distributiei de asigurari, aducand schimbari importante in ceea ce priveste metodele de vanzare si modul in care fortele de vanzari isi desfasoara activitatea.
In cazul companiei pe care o reprezentati, care sunt in prezent principalele canale de distributie (eventual cu pondere la fiecare)?
Principalele canale de vanzare ale NN Romania sunt propria retea de consultanti care adreseaza preponderent segmentul retail, echipa de vanzari corporate si canalul bancassurance. La finalul anului 2020 reteaua de distributie NN includea peste 40 de sucursale in tara si o echipa de vanzari formata din peste 1.500 de consultanti financiari. 
In 2020, NN a continuat digitalizarea distributiei, in linie cu strategia transformare digitala a companiei. NN a venit in sprijinul echipei de vanzari, al clientilor si al angajatilor cu noi solutii si instrumente digitale care sa eficientizeze procesul de vanzare in contextul atipic generat de pandemia de COVID-19. Procesele au fost adaptate la modelul remote, inclusiv din perspectiva modului de vanzare si al abilitatilor consultantilor financiari. 
Pentru NN, digitalizarea inseamna alinierea planurilor de dezvoltare la asteptarile clientilor, iar faptul ca oamenii sunt atat de obisnuiti cu tehnologia in multe aspecte din viata de zi cu zi nu face decat sa defineasca noi standarde pentru viitor. Din pozitia de lider pe pietele in care opereaza, NN este mereu alaturi de clienti in momentele cu adevarat importante, ajutandu-i sa protejeze ceea ce conteaza cel mai mult pentru ei, asista4i de instrumente digitale si cu acces online la toate documentele de care au nevoie. Compania isi asculta clientii si le raspunde cu instrumente si procese digitale pentru o experienta cat mai simpla. Ca urmare, clientii NN pot interactiona cu produsele de asigurare intr-un flux digital end-to-end, care asigura emiterea rapida a contractelor. In majoritatea cazurilor, clientii primesc contractul de asigurare prin e-mail intr-o ora de la semnarea digitala si efectuarea platii. 
Compania a implementat procesul de vanzare de la distanta pentru politele de asigurari de viata si de sanatate prin canalul de vanzari directe, a optimizat fluxurile comunicationale, a accelerat digitalizarea prin mutarea documentelor fizice in online si a intensificat actiunile de sustinere a procesului de adaptare a angajatilor si a echipei de vanzari la noile conditii de lucru. In plus, in plina pandemie, NN a investit in dezvoltarea si relansarea aplicatiei mobile NN Direct si a oferit alternative clientilor, cum ar fi solutiile de plata online care au sustinut dublarea volumului de plati online in decurs de 12 luni.

XPRIMM: In opinia dumneavoastra, cum arata viitorul distributiei in asigurari, tinand cont de toate transformarile din ultima perioada?
V.P.: Viitorul distributiei de asigurari este cu siguranta digital. Rolul principal al digitalizarii este sa ofere mai multa transparenta si sa scurteze timpul petrecut de clienti atunci cand vor sa cumpere o asigurare sau cand au nevoie de informatii despre produsele lor. Astfel, clientii pot beneficia de o experienta digitala simpla si rapida, in care procesul de vanzare se desfasoara in cea mai mare parte online, pastrand insa interactiunea atat de importanta dintre clienti si consultantii financiari.

XPRIMM: Cat de sofisticati au devenit consumatorii de asigurari si cum s-au schimbat cerintele si nevoile acestora?
V.P.: Clientii de asigurari vor alternative prin care sa protejeze tot ce conteaza mai mult pentru ei. In 2020, comportamentul lor s-a schimbat atat pe fondul contextului generat de pandemia de COVID-19, dar si al nevoilor lor in crestere cand vine vorba despre viitorul lor financiar. 
Pe de-o parte, vedem nevoi in crestere pentru asigurari impulsionate inclusiv de grija tot mai mare pentru sanatate si pentru protectia proprie si a celor dragi. Ca urmare, asigurarile de viata si de sanatate sunt tot mai relevante, iar NN isi adapteaza permanent produsele pentru a oferi alternative potrivite. Si, pe de alta parte, intalnim tot mai mult nevoia de acces la asigurari prin intermediul tehnologiei, ceea ce sustine accelerarea digitalizarii si transformarea NN in asiguratorul digital al viitorului. 
Ca urmare, prin tot ceea ce face NN, urmareste sa ofere clientilor o experienta la cele mai ridicate standarde si acces transparent si facil la toate informatiile de care au nevoie. Astfel, investeste continuu in dezvoltarea profesionala a fortei de vanzari prin programe dedicate, atat pentru consultantii financiari aflati la inceput de cariera, cat si pentru cei cu experienta deja acumulata, contribuind la dezvoltarea abilitatilor lor si sustinandu-i sa raspunda cat mai bine asteptarilor in schimbare ale clientilor. In acelasi timp, compania se concentreaza pe cresterea rolului consultantilor financiari in interactiunea cu clientii si diversifica permanent activitatea lor si portofoliul de produse pe care le ofera clientilor.

Mai multe interviuri pe aceste teme puteti citi in Revista PRIMM Asigurari & Pensii!

 

Video