Afacerile OMNIASIG au crescut cu 10% in T1 2021, sustinute de evolutia pozitiva a asigurarilor de sanatate si a celor auto

Avatar autor XPRIMM
Autor
Andreea RADU
Avatar
Andreea RADU
Redactor sef
Data articol
10.06.2021
Valoarea totala a primelor brute subscrise de OMNIASIG Vienna Insurance Group in primul trimestru al anului 2021 este de peste 370 milioane de lei, in crestere cu aproximativ 10% fata de acelasi interval anterior, sustinuta de o evolutie pozitiva pe liniile de asigurari de sanatate si asigurari auto.
PROMO
Conform standardelor de raportare IFRS in scop de consolidare, profitul brut inregistrat de companie a fost de peste 13 milioane lei.

De asemenea, volumul total al despagubirilor platite a crescut cu peste 5%, la aproape 230 milioane lei.

Potrivit companiei, acest rezultat pozitiv al primelor trei luni a fost determinat, pe de o parte, de toate masurile de adaptare la contextul actual luate de companie si, mai ales, de adaptarea serviciilor si produselor la nevoile si asteptarile clientilor si partenerilor nostri. Totodata, acest rezultat vine ca urmare a programelor si proiectelor de inovatie, digitalizare si optimizare operationala implementate de OMNIASIG in ultima perioada.

"Rezultatele foarte bune pe care am reusit sa le obtinem in primul trimestru al anului se datoreaza intregii echipe de profesionisti OMNIASIG, care au facut acest lucru posibil, prin tot efortul depus, implicarea si dedicarea de care au dat dovada in toata aceasta perioada. Aceste rezultate ne confirma si increderea pe care clientii si partenerii nostri ne-o ofera si le multumim pentru asta. Atentia noastra va fi in continuare orientata spre inovatie, digitalizare si adaptare, tocmai pentru a veni mereu in intampinarea clientilor si partenerilor cu cele mai eficiente si potrivite solutii de asigurare. Totodata, continuam sa ne aducem contributia in comunitatea in care ne desfasuram activitatea, printr-o abordare cat mai responsabila fata de mediul inconjurator si fata de intreaga societate", a declarat Mihai TECAU, Presedinte Directorat, OMNIASIG Vienna Insurance Group.

Anul 2020 a generat si o constientizare mai mare a riscurilor si nevoilor din punct de vedere medical, publicul intelegand mai bine utilitatea unei asigurari de sanatate. In acest context, OMNIASIG s-a adaptat rapid si a digitalizat intr-o proportie foarte mare intregul proces de accesare a serviciilor medicale acoperite de polita OMNI+, asigurarea de sanatate adresata companiilor pentru angajatii lor.

"Astfel, in primul trimestru al anului, am putut observa un interes in continua crestere fata de Asigurarile de sanatate. Primele brute subscrise pe aceasta linie au urcat foarte mult comparativ cu perioada similara din 2020, ajungand acum la valoarea de peste 8 milioane lei", au transmis reprezentantii companiei.

Pe linia asigurarilor de tip Property (asigurarile de incendiu si calamitati naturale), volumul subscrierilor a ramas aproximativ constant, cu o usoara scadere, de cca. 2%.

Asigurarile auto, Casco si RCA, au inregistrat in aceasta perioada o crestere de aprox. 10%, ajungand la o valoare totala a primelor brute subscrise, cumulat pe ambele linii, de aproape 250 milioane lei. Linia CASCO a inregistrat o crestere de aproape 15%, iar linia RCA o crestere de aproape 5% a primelor brute subscrise, in comparatie cu primele trei luni ale anului anterior.

In sfera dezvoltarilor online, a inovatiei si a digitalizarii, compania a lansat la inceputul acestui an aplicatia de mobil "OMNIASIG", prin care clientii persoane fizice isi pot cumpara polite de asigurare (de locuinta in prima etapa) foarte simplu si rapid, in doar cateva minute, direct de pe telefon. Aplicatia ofera un proces 100% digital de achizitie a politelor, are o interfata intuitiva, usor de folosit si a fost configurata pornind de la obiectivul principal de a oferi o experienta cat mai placuta utilizatorului.

In aceesi linie de dezvoltare digitala, compania a lansat un nou website, cu functionalitati noi si oferind o experienta mult mai placuta utilizatorilor. Tot de la inceputul acestui an, clientii au la dispozitie facilitatea de plata online a tuturor politelor de asigurare emise de OMNIASIG, direct din www.omniasig.ro.

Numarul de reclamatii inregistrate unic per petent si per caz de OMNIASIG in primul trimestru al anului 2021 a fost de 115, in timp ce numarul reclamatiilor solutionate favorabil a fost de 22, restul fiind neintemeiate. Raportat la numarul politelor de asigurare emise de companie si care nu au fost anulate, numarul de petitii inregistrate unic per petent si per caz reprezinta doar 0,04% dintre acestea. Totodata, raportat la numarul de dosare de dauna avizate in aceasta perioada, numarul de reclamatii inregistrate unic per petent si per caz reprezinta 0,21% dintre acestea.

OMNIASIG evalueaza, incepand cu anul 2015, nivelul calitatii serviciilor oferite clientilor prin sistemul de masurare Net Promoter Score (NPS) validat la nivel international. Prin urmare, clientii care au avut un dosar de dauna la OMNIASIG sunt rugati sa evalueze experienta avuta si modalitatea de instrumentare a daunei, satisfactia asiguratului si calitatea serviciilor oferite fiind masurate intr-un sistem eficient, pe o scala de la 1 la 10. Rezultatul NPS cumulat in primul trimestru din 2021 a fost de 89,16%.

OMNIASIG Vienna Insurance Group este prezenta din 1995 pe piata asigurarilor din Romania, mentinandu-se constant in topul celor mai mari asiguratori din tara. Compania are un portofoliu de peste 100 produse de asigurare si o retea de sucursale si agentii extinsa la nivel national. Cei peste 1.100 de angajati ofera constant clientilor si partenerilor companiei serviciile de calitate care ne-au consacrat de-a lungul celor peste 25 de ani. Prin apartenenta la Vienna Insurance Group, OMNIASIG ofera clientilor si partenerilor sai stabilitate si putere financiara, precum si expertiza complexa pe toate liniile de asigurari generale.

OMNIASIG promoveaza excelenta, responsabilitatea si integritatea in tot ceea intreprinde, cu obiectivul principal de a contribui la dezvoltarea societatii si a comunitatii in care isi desfasoara activitatea.

Vienna Insurance Group (Wiener Versicherung Gruppe) este principalul expert pe piata asigurarilor in Austria precum si in Europa Centrala si de Est. Grupul are o traditie indelungata, branduri puternice si o relatie apropiata cu clientii, si este format din aproximativ 50 de companii din 30 de tari. Cei peste 25.000 de angajati ai Vienna Insurance Group (Wiener Versicherung Gruppe) au grija de nevoile de zi cu zi ale celor peste 22 de milioane de clienti. Actiunile VIG sunt cotate la Bursa de Valori din Viena din 1994. Compania beneficiaza de rating A+ cu perspectiva stabila din partea reputatei agentii internationale de rating Standard & Poor's. Acesta este cel mai bun rating al unei companii din indicele ATX, principalul indice al Bursei de Valori din Viena. Vienna Insurance Group (Wiener Versicherung Gruppe) colaboreaza indeaproape cu Erste Group, cea mai mare banca de retail din Europa Centrala si de Est.

Video