Despre perceptia romanilor asupra asigurarilor, la Radio Romania Actualitati

Avatar autor XPRIMM
Autor
Andreea RADU
Avatar
Andreea RADU
Redactor sef
Data articol
10.06.2021
Radio Romania Actualitati a analizat, joi, in cadrul emisiunii "Probleme la zi", situatia asigurarilor, utilitatea acestora si riscurile acoperite. Cu aceasta ocazie, Sergiu COSTACHE, co-fondatorul XPRIMM, singurul grup de media specializat pe asigurari, a fost invitat sa prezinte care este perceptia romanilor in ceea ce priveste asigurarile si care este potentialul pietei.
PROMO
Corespondentii Radio Romania Actualitati din tara au analizat situatia asigurarilor din mai multe judete si regiuni ale tarii, prezentand ce tipuri de asigurari incheie romanii cel ami des si care sunt nevoile lor, precum si riscurile la care se expun atunci cand nu isi protejeaza viata, sanatatea si bunurile.

Intrebat cum s-a schimbat perceptia romanilor asupra asigurarilor, in contextul pandemiei COVID-19, Sergiu COSTACHE a aratat ca in Romania bugetul mediu al romanilor pentru asigurari (densitatea asigurarilor) este de peste 100 de euro pe an, fiind ultimii in Uniunea Europeana la acest capitol, ceea ce ne arata ca exista un potential foarte mare de dezvoltare pe piata asigurarilor.

El a mentionat ca exista perceptia ca asigurarile sunt scumpe, explicand ca o asigurare scumpa poate fi una CASCO, pentru ca este un procent important din valoarea masinii, dar asigurarile de locuinta sau de sanatate au un pret de ordinul sutelor de lei, ceea ce le face accesibile pentru multe persoane.

Referitor la lucrurile ce sunt de facut in Romania, Sergiu COSTACHE a vorbit despre necesitatea cresterii gradului de educare in asigurari si asta o fac brokerii de asigurare, care sunt in contact direct cu clientii, o fac companiile de asigurare, Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), companii nationale, asociatii private - precum Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor (APPA) etc.

"Educarea este principalul instrument, pentru ca nu lipsa banilor ii impiedica pe romani sa se asigure, ci lipsa informatiei si lipsa constientizarii nevoii de asigurare", a subliniat acesta.

Pe langa lipsa educatiei financiare si a informatiilor specifice, exista si alte motive pentru care romanii nu se asigura. In opinia lui Sergiu COSTACHE, printre acestea se numara informatiile de tip legenda sau mit care circula.

De asemenea, in interventia lui, Sergiu COSTACHE a subliniat ca piata asigurarilor a crescut cu aproape 5% in 2020, ceea ce arata ca romanii au devenit mai constienti in anul pandemiei, si-au asigurat mai mult viata si sanatate, dar si pe segmentul auto a fost un trend usor ascendent.

Puteti asculta aici intreaga interventie din cadrul emisiunii radio:



Video