Marea Britanie, prima tara care aproba circulatia masinilor autonome pe autostrazi

Avatar autor XPRIMM
Autor
Cristian SUCA
Avatar
Cristian SUCA
Editor
Data articol
04.05.2021
Marea Britanie este prima tara care a anuntat ca va reglementa utilizarea vehiculelor autonome, la viteza redusa, pe autostrazi, iar primele astfel de vehicule ar putea aparea pe drumurile publice din UK inca de anul acesta, informeaza Reuters.
PROMO
Ministerul Transporturilor din Marea Britanie spune ca, in prezent, lucreaza la o formulare specifica pentru a actualiza codul rutier al tarii, pentru utilizarea in siguranta a vehiculelor autonome, incepand cu sistemele automatizate de pastrare a benzii (ALKS - Automated Lane Keeping Systems), care utilizeaza senzori si software pentru a mentine masinile pe o banda, permitand accelerarea si franarea fara ajutorul soferului.

Guvernul britanic a declarat ca utilizarea ALKS va fi limitata la autostrazi, la viteze de sub 60 km/h. Sursa citata mai arata ca guvernul britanic vrea sa fie in fruntea implementarii tehnologiei de conducere autonoma, iar Ministerul Transporturilor estimeaza ca, pana in 2035, aproximativ 40% din masinile din Marea Britanie ar putea avea capacitate de conducere autonoma, generand astfel pana la 38.000 de noi locuri de munca.

"Industria auto saluta acest pas vital pentru a permite utilizarea vehiculelor autonome pe drumurile din Marea Britanie, ceea ce va pune Marea Britanie in avangarda sigurantei rutiere si a tehnologiei auto", a declarat Mike HAWES - CEO, the Society of Motor Manufacturers and Traders.

Cu toate acestea, companiile de asigurari avertizeaza ca obiectivul Marii Britanii de a fi un lider in ceea ce priveste adoptarea vehiculelor autonome ar putea avea si efecte negative, cu exceptia cazului in care producatorii de vehicule si autoritatile de reglementare explica limitarile actuale ale tehnologiei disponibile astazi.

Acestea subliniaza ca numirea ALKS drept "automatizata" sau utilizarea termenului sinonim de "conducere autonoma" ii va incurca pe soferii britanici, care ar putea crede ca vehiculele pot conduce singure, ceea ce ar putea duce la accidente rutiere si la o reactie publica impotriva tehnologiei.

"Pe langa lipsa capacitatilor tehnice, numind tehnologia ALKS drept automatizata, preocuparea noastra e ca guvernul Marii Britanii contribuie la confuzia si la utilizarea frecventa necorespunzatoare a sistemelor de conducere asistata, care, din pacate, au dus deja la multe accidente tragice", spune Matthew AVERY - Research Director, Thatcham Research -, care a testat sistemele ALKS.

Pericolul ca, aparent, soferii sa nu inteleaga limitele tehnologiei a fost o problema in Statele Unite, unde autoritatile de reglementare analizeaza aproximativ 20 de accidente ce implica instrumentele de asistenta a soferului concepute de Tesla, precum pilotul automat.

Video