Numarul apelurilor primite de Call Center-ul ASF a crescut cu 35% in 2020

Avatar autor XPRIMM
Autor
Andreea RADU
Avatar
Andreea RADU
Redactor sef
Data articol
15.04.2021
Call Center-ul A.S.F. a inregistrat anul trecut un numar de 18.126 apeluri, in crestere cu aproape 35% fata de anul 2019, informatiile cu privire la domeniul asigurarilor fiind cele mai solicitate de catre consumatori.
PROMO
Potrivit ASF, aceasta crestere demonstreaza ca activitatea de relatii cu publicul reprezinta o sursa de informare eficienta si credibila pentru consumatorii de servici financiare non-bancare.

"Peste 96% dintre consumatorii de servicii financiare non-bancare s-au declarat multumiti de informatiile primite, anul trecut, de la expertii Call Center-ului Autoritatii de Supraveghere Financiara", precizeaza ASF intr-un comunicat.

Acest aspect este reliefat de rezultatul sondajului de opinie realizat pe tema "satisfactia consumatorilor de produse financiare non-bancare". In functie de punctajul dat la intrebarea Net Promoter Score (ati fost multumit de informatiile oferite?, v-au fost utile?), Call Center-ul A.S.F. a obtinut un punctaj de 96,4% consumatori multumiti pe parcursul anului 2020.

Autoritatea de Supraveghere Financiara precizeaza ca acorda o atentie deosebita dezvoltarii continue a procesului de asistenta de specialitate acordata consumatorilor, prin cresterea calitativa a actului de asistenta oferita prin intermediul Call Center-ului. Spre exemplu, consumatorul care apeleaza A.S.F. este identificat din punct de vedere al nivelului de cunostinte si experienta in domeniul financiar non-bancar, iar apoi ii sunt transmise informatiile solicitate in functie de pregatirea si experienta sa. Totodata, ii sunt specificate riscurile la care se poate expune in cazul alegerii unor produse financiare neconforme si este sfatuit sa adopte decizii investitionale doar atunci cand acesta intelege riscurile asociate si poate sustine financiar eventualele pierderi.

In anul 2020, expertii Call Center-ului A.S.F. au acordat asistenta de specialitate consumatorilor in vederea clarificarii tuturor solicitarilor acestora, facilitand accesul nediscriminatoriu la sistemele active de solutionare a cererilor, a solicitarilor de informatii si a petitiilor.

De asemenea, persoanele care au apelat numarul 0800.825.627 au fost consiliate cu privire la modul in care trebuie respectate formalitatile legale privind depunerea si completarea documentatiei, in vederea solutionarii tuturor aspectelor prezentate telefonic de catre acestea.

Asigurarile, in topul interesului consumatorilor

Informatiile cu privire la domeniul asigurarilor au fost cele mai solicitate de catre consumatori. Numarul apelurilor aferente acestui sector a fost de 8.834 (48,73% din totalul apelurilor primite), in crestere cu 29,21% fata de anul 2019.

Sistemul de pensii private s-a situat pe locul al doilea, in ceea ce priveste interesul consumatorilor: 5.521 de apeluri (30,46% din totalul apelurilor primite), in crestere cu 32,68% fata de anul 2019.

Conform analizei referitoare la activitatea Call Center-ului Autoritatii, peste 900 de apeluri au vizat Entitatea de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Financiar non-bancar SAL-Fin, in crestere cu 51,09% fata de anul 2019, in timp ce apelurile cu privire la Sectorul Instrumente si Investitii Financiare au fost in numar de 507, in crestere cu circa 62% fata de anul 2019.

Call Center-ul Autoritatii de Supraveghere Financiara poate fi apelat la 0800.825.627, de luni pana miercuri intre 10:00 si 17:00, joi intre 10:00 si 18:00, iar vineri de la 10:00 la 14:30.

Autoritatea de Supraveghere Financiara este autoritatea nationala, infiintata in anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobata prin Legea 113/2013, pentru reglementarea si supravegherea pietelor asigurarilor, a pensiilor private, precum si a pietei de capital. A.S.F. contribuie la consolidarea cadrului integrat de functionare a celor trei sectoare, care insumeaza peste 10 milioane de participanti.

Video