Zodia Asigurarilor: Asigurarile online - o himera in stratosfera?

Avatar autor XPRIMM
Autor
Irina GHETU
Avatar
Irina GHETU
Editor
Data articol
04.05.2021
Asigurarile online, digitalizarea din piata asigurarilor din Romania, dar si cat de important este pentru un asigurator sa inteleaga temerile clientilor lor, au reprezentat cele mai importante subiecte ale episodului 9 din Zodia Asigurarilor, difuzat pe Canal33, in data de 29 aprilie 2021.Episodul l-a avut ca invitat special in studio Alin NITA, General Manager, FivePlus, iar prin ZOOM a fost prezenta Adriana GRECU, Presedinte, PRBAR, alaturi de moderatorul talkshow-ului Sergiu COSTACHE, ApPA.



In continuare ne aflam sub semnul Taurului, o zodie pragmatica, ce simte nevoia sa fie mereu informata si la curent cu cele mai noi tendinte, fie ele si din zona pietei asigurarilor.

Despre aceste schimbari au discutat si invitatii emisiunii, plecand de la importanta pe care a capatat-o Social Media pentru dezvoltatea oricarei afaceri.

"Ce este marketing online? E mai mult decat vorbim ca inseamna vanzari, ca inseamna imagine, ca inseamna anumiti pasi pe care sa-i faci in zona de promovare. E un domeniu vast marketingul online fata de zona clasica, iata ca de ceva timp, de ani de zile, prinde contur si mai ales si cu pandemia vedem o crestere exploziva in zona aceasta de online a multor companii dar si asiguratori si brokeri. Intr-adevar, in zona de online se afla cei mai multi clienti, aici cauta lumea, cauta deciziile pe care vrea sa le ia, cauta despre produsele tale, cauta imaginea pe care o are o anumita companie si iata ca este o zona careia trebuie sa-i dam atentie. Avem cateva analize facute in cadrul companiei, mai este ceva educatie de facut in zona aceasta. Sunt organizatii care intr-adevar merg spre tendintele sa spunem a ceea ce inseamna marketing online, dar mai este mult de lucru in zona de brokeri, pentru a fi vizibili online." a declarat Alin NITA.

Si totusi, desi importanta online-ului creste in mod vizibil, din punct de vedere al marketing-ului, vanzarile pe segmental de asigurari online raman totusi la un nivel destul de scazut. La intrebarea "De ce au nevoie clientii, pentru a fi mai tentati de zona de online?" a raspuns Adriana GRECU: "Intrebarea "De ce au nevoie clientii?" este o intrebare care ne framanta si cautam raspunsuri permanent, iar multe dintre ele vin evident de la clienti. Acum clientii sunt si ei impartiti pe mai multe categorii si nevoile lor sunt diferite. Zona aceasta de online care aparent tinde sa ne ocupe foarte mult timp in discutii si chiar atunci cand noi creem strategii si avem acea temere ca inteligenta artificiala va acapara foarte mult din zona de servicii si nu vom mai reusi sa fim in contact uman unii cu alti. (...) Clientul isi doreste multa eficienta si un mod usor de a primi informatia, insa nu decide cu usurinta inca, cel putin in Romania, sa cumpere, in baza informatiei primite printr-o interfata a unui device. Clientul are inca nevoie sa puna intrebari si sa primeasca raspunsuri. Nu exista un nivel de educatie financiara, de cunoastere mai degraba, la un nivel mai larg, in detaliu, al produselor de asigurare a ceea ce inseamna nevoia de a transfera un vis al tau personal, astfel incat oamenii sa intre si sa cumpere o asigurare cu usurinta o asigurare online."

Tot in aceasta discutie a fost adus si topicul digitalizarii, si mai exact modul in care asiguratorii si brokerii se adapteaza la noile tendinte.

"Exista companii care sunt mai in fata, exista aplicatii sau o aplicatie lansata, spre exemplu, care a adunat un numar mare de urmaritori, exista interes pentru zona asta si colegii mei in marea lor majoritate au gasit diverse variante in care sa integreze businessul lor si zona online." a declarat Adriana GRECU.

"Chatbotii ar putea sa fie programati astfel incat sa raspunda la anumite intrebari pe care le ai, bazandu-se pe inteligenta artificiala, algoritmii care sunt in spate, incearca sa capteze cat mai mult din comportamentul uman, pentru a putea sa dea raspunsuri cat mai potrivite, evidentiand unde sa dea raspunsurile potrivite, tot in in bazele de date pe care le ai sau in modul in care tu l-ai programat." a adaugat Alin NITA.

Intrebarea care ramane este daca aceste avansuri tehnologice sunt totusi suficiente pentru a capta interesul clientilor? Despre cum arata clientul ideal si cum ar trebui abordat aflam de la Adriama GRECU.

"Arta, stiinta, maiestria omului care deja face asta de ceva timp este de a afla care sunt temerile clientului. De ce ii este lui frica atunci cand se gandeste sa isi faca o polita de asigurare si de a-i explica de la inceput foarte deschis, ce anume din frica asta si din riscurile astea identificate in zona fricilor lui, poate fi transferat catre asigurator si ce nu. (...) Eu as pleca de la aceasta discutie cinstita, cu cartile pe masa, in care scopul meu nu este neaparat sa vand ascunzand detaliile care ar putea sa il faca pe client pe ezite. Scopul meu este sa vand pentru ca el este convins ca acele lucruri care acopera riscurile de care se teme sunt importante si decizia lui de cumparare o sa atarne foarte mult de siguranta pe zone aceea, pe care ii este teama."

Pentru a afla mi multe detalii despre schimbarile care afecteaza piata asigurarilor din Romania, dar si despre cum se adapteza brokerii si asiguratorii la ele, va invitam sa urmariti emisiunea completa AICI.

 

Video